FacebookTwitterLinkedIn

Vânzările de alimente de origine vegetală au crescut în România cu 67% din 2020, ajungând la un record de 163,5 milioane de lei, potrivit unui nou raport prezentat de către ONG-ul internațional Good Food Institute Europe (GFI Europe) pe baza datelor NielsenIQ.

Conform datelor, sectorul tânăr al alimentelor de origine vegetală din România se dezvoltă rapid, acesta a crescut cu 23% numai anul trecut. 

În prezent, alimentele de origine vegetală din România au o piață de 163,5 milioane de lei (33,4 milioane de euro), piața românească de comerț cu amănuntul a alimentelor de origine vegetală fiind una dintre cele mai mici din Europa.

Cu toate acestea, datele legate de vânzări demonstrează că cererea consumatorilor crește rapid, deoarece vânzările în lei de produse alimentare de origine vegetală au crescut cu 67% între 2020 și 2022.

Laptele de origine vegetală este cea mai dezvoltată categorie de produse de origine vegetală din România. Însă, atât laptele de origine vegetală, cât și carnea de origine vegetală au înregistrat o creștere constantă, de peste 10 procente, în perioada 2020 și 2022.

„Vânzările de lapte de origine vegetală au fost de 115,4 milioane de lei (23,6 milioane de euro) în 2022, iar categoria a continuat să înregistreze o creștere de peste 10%. Asta în timp ce vânzările de carne de origine vegetală au crescut la 48,1 milioane de lei (9,8 milioane de euro) în 2022, înregistrând, de asemenea, o creștere puternică”, se arată în statisticile NielsenIQ prezentate de Good Food Institute Europe.

Aceste creșteri vin în ciuda inflației, care a afectat ambele categorii, prețul mediu unitar al cărnii de origine vegetală crescând cu 13%, iar al laptelui de origine vegetală cu 4% în 2022. Cu toate acestea, țara noastră se află la coada clasamentului în ceea ce privește vânzările de astfel de produse. Mai exact, România se situează pe locul 12 în Europa privind vânzările de carne de origine vegetală și pe locul 13 în ceea ce privește consumul mediu de carne de origine vegetală pe cap de locuitor.

„Piața românească a produselor de origine vegetală este tânără, dar aceste date arată că apetitul consumatorilor crește rapid. Există un potențial enorm pentru acest sector, astfel încât companiile trebuie să continue să dezvolte produse noi, superioare, într-o varietate mai largă de categorii pentru a satisface cererea. Guvernul ar trebui, de asemenea, să investească în cercetare și infrastructură pentru a reduce prețurile și pentru a îmbunătăți calitatea, astfel încât și mai mulți consumatori să poată face alegeri sustenabile”, a punctat Carlotte Lucas, senior corporate engagement manager la GFI Europe.

Cifrele fac parte din analiza GFI Europe a datelor din 13 țări europene (Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Regatul Unit și România), care a constatat că vânzările produselor de origine vegetală au crescut în medie cu 22% din 2020, ajungând la un total combinat de 5,7 miliarde de euro.

Good Food Institute Europe este un ONG internațional care ajută la construirea unui sistem alimentar mai durabil, mai sigur și mai echitabil prin transformarea producției de carne.