FacebookTwitterLinkedIn

Cornel Vulpe, patronul producătorului de mezeluri Fox din Capitală alături de fiul său Dan, investeşte în acest an trei milioane de euro în mărirea capacităţii de producţie din Capitală, precum şi în sistemul de distribuţie şi logistică. Scopul: transformarea companiei de la statutul de jucător local la cel naţional și, implicit, intrarea în topul celor mai importanţi producători din România. De altfel, încă de anul trecut începea să se întrevadă tentativa lui Vulpe de cucerire a pieţei interne. Unii spun chiar agresivă.

A fost schimbat directorul general, dar au fost aduşi şi oameni noi de vânzări. De cele mai multe ori preluaţi de la concurenţă, cu rolul de a impulsiona livrările Fox. În acelaşi timp, produsele companiei au fost listate în mai multe reţele de retail.

Nu în ultimul rând, Fox şi-a făcut intrarea pe segmentul produselor premium, pe care nu era prezentă. Lansările vor continua, după cum anunţa la momentul respectiv conducerea firmei, dar în total nu se va trece de un număr de 100 de produse, pentru că un portofoliu mai mic presupune şi costuri mai reduse. Toate aceste investiţii ar urma să aducă companiei o creştere a cifrei de afaceri de până la 25 milioane de euro şi un loc în topul producătorilor de mezeluri.

Practic, este vorba de mărirea capacităţii de producţie de la 40 de tone pe zi la 70, o flotă de distribuţie mai mare cu 50%, dar şi o platformă logistică nouă. Iniţial, acţionarii companiei anunţaseră că vor să construiască o fabrică nouă, dar se pare că au renunţat la aceste planuri spre sfârşitul anului 2008, deoarece preţurile la terenuri erau foarte mari. Iar mai mult, primele semne ale crizei începeau să se vadă deja.

Producătorul de mezeluri Fox Com Serv a fost înființat în 1992, fiind deţinut de Cornel şi Dan Vulpe. Fox deţine o unitate de productie în Bucureşti, dar şi o companie de distributie, Fox Com Distribution.

De asemenea, are o reţea de magazine proprii în Bucureşti, cu doar câteva unităţi. Începând cu 2006, Fox şi-a creat firma proprie de distribuţie, reţeaua actuală numărând 2.500 de clienţi activi, ţinta fiind mărirea numărului acestora până la 5.000 la finele anului 2010.