Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Teddy Dumitrescu

Teddy Dumitrescu 1.jpg
Avere: 9-10 milioane de euro Vârstă: 42 de ani Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: Publicitate

La 42 de ani se poate considera un om împlinit. Are un business matur şi o familie frumoasă! Crede doar că ar fi trebuit să fie… cu cinci ani mai „deştept“! Teddy Dumitrescu este cunoscut în special în lumea media, fiind proprietarul agenţiei de publicitate Publicis. În 2009, aceasta a obţinut o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, înregistrând doar o uşoară scădere comparativ cu anul precedent. Optimedia, în schimb, agenţia de media deţinută tot de Teddy Dumitrescu, a avut anul trecut un rulaj la jumătatea celui înregistrat în 2008. „Trendul pieţei s-a reflectat şi în acest business“, explică publicitarul.

Pe fondul crizei, companiile şi-au redus drastic bugetele de publicitate alocate, ceea ce s-a repercutat şi asupra businessului. Astfel că, pentru acest an,Teddy Dumitrescu prognozează un nivel al afacerilor similar celui din 2009. Grupul Publicis, din care mai fac parte Music Promotion şi Focus Advertising, a cumulat anul trecut afaceri de 32 milioane de euro, faţă de aproximativ 50 milioane  de euro în 2008. „Dacă te uiţi la oricare dintre agenţiile de publicitate multinaţionale de pe piaţă, probabil cel puţin 50 %, dacă nu cumva 90 % sau chiar 100 % din businessul acelei agenţii este compus din clienţii multinaţionali ai reţelei“, spune Teddy Dumitrescu. El recunoşte astfel că succesul businessului său în România se datorează în mare parte agenţiei-mamă din Franţa.

„Dacă mâine nu mai sunt Publicis, la mine în portofoliu nu mai există conturile Orange, Renault, L’ Oreal, HP sau Carrefour“, explică el. Întrucât, continuă Teddy Dumitrescu, o companie de comunicare trăieşte doar datorită pieţei, nu este nimic tangibil. „Dacă vine un investitor de portofoliu şi nu un operator de business de comunicare, el ce să facă? Ar rămâne doar cu mesele şi scaunele, dacă eu, spre exemplu, aş pleca în Bahamas“. Acesta este, de altfel, şi motivul pentru care nu ar putea vinde vreodată acest business altcuiva decât agenţiei-mamă. Şi nici nu s-ar vedea făcând vreodată altceva. „Nu cred că ar fi existat ceva care să îmi placă mai mult. Până la urmă, viaţa are talentul de a face lucrurile să iasă bine“.

În 1993, când a terminat facultatea, Teddy Dumitrescu avea ceva joburi la activ. Niciunul nu avea însă legătură cu arhitectura, dar mai toate erau legate oarecum de publicitate. La început a fost DJ profesionist, după care a avut un post la Radio Nova 22, iar mai apoi la TVR, unde făcea parte din echipa de producţie a emisiunii Gaudeamus. Acesta a fost momentul în care i s-a deschis practic apetitul pentru publicitate. „Veneau tot soiul de clienţi. Unii cumpărau un minut de publicitate pe postul public şi nu aveau cu ce să îl umple. Şi la cine apelau? La noi, oamenii din televiziune“, îşi aminteşte el.

După o perioadă scurtă de freelancing, s-a decis astfel să oficializeze afacerea şi a deschis agenţia de publicitate Focus Advertising. A fost afiliată la început multinaţionalei Publicis şi abia apoi a preluat şi numele firmei-mamă. „Singurul regret al meu este acela de a nu fi început businessul în publicitate mediat după Revoluţie. Dacă începeam afacerea în 1991, spre exemplu, şi nu în 1994, era o diferenţă“, povesteşte cu o oarecare amărăciune Teddy Dumitrescu. Este mulţumit însă de ceea ce a realizat, fiind conştient, totodată, de faptul că o afacere poate muri dacă nu eşti dedicat.

„Profesional vorbind, nu mă preocupă în acest moment altceva. În comunicare, omul care conduce compania este sufletul ei. Majoritatea clienţilor se duc înspre CEO-ul care le place şi îl apreciază cel mai mult“, mai spune proprietarul Publicis, subliniind faptul că la toate nivelurile există clienţi care fac afaceri dacă le place CEO-ul.

Pe plan profesional, cea mai mare realizare a publicitarului este businessul  în „uniformă“ în care este acum. „Cu tot ce are el în spate. Nu doar cifre, ci cultura organizaţională, modul în care lucrează oamenii, plăcerea cu care ei vin la birou dimineaţa“, explică publicitarul. Pe plan personal, cea mai mare realizare a lui Teddy Dumitrescu este familia: soţia şi băieţelul de trei ani şi jumătate, Danny Luca, pentru care îşi face timp întotdeauna. Tocmai de aceea, el petrece toate vacanţele împreună cu familia. Una dintre destinaţiile preferate este Insula Rhodos, pentru că „este o îmbinare perfectă între leisure şi istorie esoterică“.

Dacă ar putea, spune el, ar sta tot timpul pe malul apei. Că e lac sau mare, nu contează, apă să fie, spune Teddy Dumitrescu. Nu are iaht şi nici nu îşi doreşte în mod special. „Este frumos să navighezi. O dată, de două sau de trei ori. În România, însă, nu ai locuri să ţii un iaht. Plus că în afara coastei Mării Negre nu prea ai alte locuri unde să te duci“, explică el. Lui Teddy Dumitrescu îi place să-şi simplifice viaţa. De aceea foloseşte un iPhone şi vine la serviciu, destul de des, pe scuter. „Telefonul îl folosesc foarte mult pentru business, pentru că citesc e-mailurile direct pe el şi conţine toate contactele mele. În acelaşi timp, dacă vreau să ascult muzică, i-am dat play şi gata“, explică el.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii