Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

CME crede că publicitatea la TV își va reveni în România după șocul din prima parte a anului

Raportul la șase luni al CME, compania care deține Pro TV în România, este optimist cu privire la redresarea cheltuielilor cu publicitatea la TV, afectate în prima parte a anului de taxele suplimentare pentru anumite sectoare impuse de Guvern, informează Media Expres.
CME.jpg

Deși România a avut cea mai mare creștere a PIB-ului (4,3%) și a consumului populației (6,3%) din regiune, încasările nete din publicitatea TV au scăzut cu 2,3%, în contrast cu Bulgaria și Cehia, Slovacia, notează Media Expres, potrivit raportului financiar al CME.

În primele șase luni ale anului 2019, PIB-ul a crescut în fiecare dintre țările în care CME operează cu o rată care depășește rata medie de creștere din Europa de Vest, tendință constantă în ultimii patru ani, potrivit raportului companiei americane. Rata creșterii economice este ușor mai scăzută decât în aceeași perioadă în 2018, deoarece exporturile au scăzut ușor în anumite țări, ceea ce se pare că este legat de o încetinire a economiei germane și de incertitudinea privind impactul tarifelor asupra comerțului mondial, precum și termeni finali sub care Marea Britanie va ieși din UE.

Cu toate acestea, consumul privat autohton rămâne robust, susținut de șomajul scăzut și de salariile medii mai ridicate, iar analiștii prognozează că nivelul creșterii va fi menținut pe durata anului 2019.

CME estimează că piețele de publicitate TV din țările în care își desfășoară activitatea au crescut în medie cu 2%, în primele șase luni ale anului 2019, față de aceeași perioadă din 2018. Atât în Cehia, cât și în Slovacia, prețurile medii ale pieței au crescut semnificativ, ceea ce a fost parțial compensat prin scăderea vânzării de GRP-uri. Creșterea în Slovacia a reflectat, de asemenea, cheltuielile guvernamentale pentru diverse campanii publice de informare.

Declinul pieței din România a reflectat scăderea cheltuielilor de către agențiile de publicitate afectate în mod direct de noile impozite impuse în primul trimestru al anului 2019 în anumite sectoare ale economiei, inclusiv în domeniul telecomunicațiilor și al serviciilor bancare; totuși, declinul vânzărilor în prima jumătate a anului a fost în mare parte compensat de prețurile medii mai ridicate ale pieței.

PRIMUL AN DE MARKETING: MIHAI GHYKA

În Slovenia, au fost vândute mai puține GRP din cauza scăderii cheltuielilor de către companiile multinaționale mai mari, care au fost compensate în mare parte de prețurile medii mai ridicate ale pieței, reflectând mai multe cheltuieli de la agenții de publicitate mai mici.

CME se așteaptă ca tendința generală de creștere a cheltuielilor pentru publicitatea televizată să continue pentru restul anului 2019, susținută de o prognoză a creșterii puternice a consumului privat real, pentru anul în curs.

În România, poate exista un impact asupra nivelului cererii din partea agențiilor de publicitate din sectoarele afectate de noile impozite implementate în primul trimestru; cu toate acestea, cheltuielile efectuate de clienți în anumite sectoare au început să se redreseze în al doilea trimestru și CME anticipează că această tendință va continua și în a doua jumătate a anului 2019. Pe baza nivelului general al angajamentelor de cheltuieli pentru anul 2019, jumătatea anului va fi mai mult decât compensată de cheltuielile de la clienții din sectoarele afectate, precum și de cheltuielile suplimentare de la alți clienți, se mai arată în raportul CME.

Pro TV a avut încasări în scădere în România în primele șase luni ale anului, cu venituri nete de 48,3 milioane de dolari față de 49,5 în primele șase luni din 2018.

Încasările din publicitate au fost aproape constante, de 36,5 în 2019 față de 36,7 în 2018, dar încasările din tarifele pe abonat au scăzut cu aproape un milion de dolari, de la 11,5 la 10,9 milioane de dolari, alte venituri fiind de 903.000 de dolari, față de 1,24 milioane în prima jumătate a anului trecut.

Compania explică faptul că în România veniturile din publicitatea de televiziune au crescut în trimestrul al doilea, prețurile crescând semnificativ. Încasările mai mari în perioada care a inclus Paștele din 2019 au compensat cheltuielile reduse de către agențiile de publicitate afectate direct de noile impozite impuse în primul trimestru al anului 2019 în anumite sectoare ale economiei, inclusiv în domeniul telecomunicațiilor și al serviciilor bancare.

Cheltuielile clienților din sectoarele afectate au fost semnificativ mai scăzute în primele trei luni ale anului 2019 față de aceeași perioadă a anului 2018, ceea ce a dus la o scădere generală a veniturilor din publicitatea TV în prima jumătate a anului.

CME arată în Raport faptul că cheltuielile efectuate de clienți în anumite sectoare au început să se redreseze în al doilea trimestru și această tendință va continua în a doua jumătate a anului 2019.

Pe baza nivelului general al angajamentelor de cheltuieli pentru anul 2019, CME crede că scăderea veniturilor din publicitatea televiziunii în prima jumătate a anului va fi mai mult decât compensată de cheltuielile din partea clienților din sectoarele afectate, precum și de cheltuielile suplimentare de la alți clienți. Taxele de distribuție și veniturile din abonamente au crescut în perioadele trimestriale și anuale, în principal datorită creșterii numărului mediu de abonați.

PUBLICITATEA TV ÎN PRIMELE ȘASE LUNI ALE ANULUI 2019

Pro TV a scăzut în al doilea trimestru și în prima jumătate a anului 2019 costurile de conținut, folosind mai mult conținut străin și mai puține drepturi în domeniul sportului, deoarece nu mai difuzează meciurile din Liga Campionilor UEFA, fapt parțial compensat de episoadele suplimentare ale anumitor titluri locale, în comparație cu programul din 2018, notează Media Expres.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii