
Cel mai mare investitor în publicitatea TV, în primele șase luni ale acestui an, este Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, cu un volum de 61.580 GRP’30 target comercial, în scădere cu 4,7% față a aceeași perioadă a anului trecut. (Coincidență, cifra procentuală reprezentând scăderea bugetului de audiență pentru Zdrovit este aceeași cu scăderea pieței de publicitate TV!)
Pe următoarele două locuri în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV se află Ferrero (+0,5%) și Reckitt Benckiser (+7,3%).
VEZI BUGETELE DE PUBLICITATE OBȚINUTE DE TELEVIZIUNI – SEMESTRUL I 2019
Companii care și-au crescut bugetele de audiență față de primul semestru al anului 2018: L’Oreal (8,6%), Sanofi-Aventis (49%), GlaxoSmithKline (3,8%), Vodafone (22,8%), Kaufland (146,4% – cea mai mare creștere de pe piața de publicitate TV), eMAG (25%), Altex (15,3%) și Heineken (0,6%).
Jucători importanți de pe piața publicității TV care și-au redus consumul de reclame față de prima parte a anului trecut: Procter & Gamble (-14,1%), Coca-Cola Company (-4,5%), Unilever (-44,2%), Orange (-38,7%), Nestle (-12%), Beiersdorf (-6%), Telekom (-16,5%), Lidl (-1,1%), Henkel (-1,2%), Terapia (-2,6%) și Biofarm (-16,2%).