Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul televiziunilor care au obținut cele mai mari volume de publicitate în primele șase luni ale anului 2019

Volumul total de audiență furnizat de piața TV din România este mai mic în primul semestru al acestui an cu 4,7% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut. Pro TV, Antena 1 și Kanal D au livrat audiențe mai mici pentru reclamele difuzate.
televiziune buna

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2019, cele 71 de televiziuni aflate în sistemul național de măsurare a audienței TV au livrat clienților publicitari  1.083.197 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mic cu 4,7% față de semestrul I 2018.

Altfel spus, volumul de audiență înregistrat de toate reclamele difuzate de cele 71 de televiziuni este cu 4,7% mai mic decât cel din primele șase luni ale anului 2018.

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost Per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Pro TV, liderul pieței TV din România, a livrat un volum de audiență în scădere cu 8,9% față de semestrul I 2018. Scăderi de audiență au suferit Antena 1 (-8,2%) și Kanal D (-12,3%).

Cele trei mari televiziuni au furnizat clienților publicitari un volum de 573.789 GRP’30 target comercial, reprezentând 53% din bugetul total de publicitate din perioada analizată. De fapt, acestea sunt cele mai căutate și dorite televiziuni de către investitorii în publicitatea TV.

Alte televiziuni care au înregistrat pierderi de audiență pentru reclamele difuzate: România TV (-13,3%), Prima TV (-22,3%), Digi24 (-1,1%), Pro Cinema (-5,5%), Comedy Central (-7,9%), Antena Stars (-17%), Realitatea TV (-22,2%), AXN () și Disney Junior (-12,6%).

Televiziunea de stat TVR 1 se află pe locul 25 în topul publicității, cu un buget de 8.328 GRP’30 target comercial, în scădere cu 51,5% față de primul semestru al anului 2018.

Televiziuni care au reușit să-și majoreze volumele de publicitate față de anul trecut: Antena 3 (9,5%), Pro 2 (42%), DigiSport 1 (6,7%), Happy Channel (112% – cea mai mare creștere procentuală de pe piață), Paramount (12,7%), History (29,6%) și DIVA (59,2%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii