Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Simona Dan (The Public Advisors): „Sporește activismul social, oamenii devin conștienți că împreună pot face ceva”

Anul 2018 nu poate scăpa de câteva concluzii. „Forbes România” a întrebat, oamenii de publicitate au răspuns, iar cititorii vor trage concluziile, adică vor trage linia de bilanț.
simona dan

Simona Dan, Managing Partner, The Public Advisors

Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?

Simona Dan: Din perspectiva antreprenorială, fiecare an din ultimii 15 a început cu speranța ca măcar jumătate din planurile și direcțiile stabilite să se mențină așa cum au fost stabilite în anul care s-a dus. De la un an la altul, imprevizibilitatea, incertitudinea și anxietatea asociată schimbărilor profunde ale realității s-au amplificat.

Cum funcția schimbă organul, în timp ni s-a dezvoltat un al șaselea simț cu ajutorul căruia am ajuns în 2018 cu o organizație autonomă, în care oamenii au fost investiți cu încredere și putere de a lua decizii pe loc.

Practic, 2018 a fost pentru The Public Advisors ca o ediție de olimpiadă desfășurată într-o țară cu climă diferită de cea în care ne-am antrenat, dar care a presupus cam aceleași număr de probe și grad de dificultate ca și edițiile anterioare.

În 2018, am reușit o creștere a cifrei de afaceri cu 30% față de anul precedent. Ce ne-a ajutat cel mai mult a fost agilitatea companiei și capacitatea de a se adapta la schimbări din mers. Din această perspectivă, ne uităm la 2018 ca la un an de antrenament foarte util pentru cei ce vor urma.

BILANȚ 2018 – MĂDĂLIN NIȚIȘ

Forbes: Care au fost cele mai bune trei întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?

Simona Dan:

1.Brandurile își pun reputația în slujba unor cauze sociale și-și invită publicul să li se alăture. De ce e bine? Sporește activismul social, oamenii devin conștienți că împreună pot face ceva, având, în sfârșit, un rezultat pozitiv sub ochii lor.

2. Un trend care a atins deplina manifestare în 2018 a fost schimbarea modelului de angajare. „Sunt expert, îmi aleg angajatorul!” – a devenit noul principiu de angajare. În 2018 s-a manifestat din plin această schimbare de paradigmă pe piață de PR. La acest trend s-a adăugat reducerea numărului de specialiști din cauza emigrării din țară sau din profesie. Viziunea noastră conform căreia firma este considerată ca fiind angajații ei ne-a ajutat să atragem talente noi din piață și să păstrăm experții valoroși, în ciuda acestui context general defavorabil.

3. O „întâmplare” pe care n-am lăsat-o să treacă pe lângă noi a fost deschiderea companiilor mari către soluții mai curajoase de comunicare și către parteneri mai flexibili, cu competențe ridicate, și viteză crescută de reacție. A fost anul cu un număr record de pitch-uri. Organizațiile au resimțit mai acut presiunea în recrutare, s-au confruntat cu nevoia de extindere sau diversificare a ofertei, au luat mai în serios demersurile reputaționale ale competiției, astfel că am avut clienți care au început în 2018 să se gândească pentru prima oară la strategia lor de relații publice și să caute un partener în domeniu.

BILANȚ 2018 – DANA NAE POPA (PASTEL)

Forbes: Dar cele mai proaste/regretabile trei lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea?

Simona Dan:

  1. Salvele de mesaje politice și economice s-au întors înapoi către noi prin griparea deciziei „la grup”, în cazul multinaționalelor. După anunțarea modificărilor fiscale, au fost clienți care au primit recomandarea de la headquarter să înghețe anumite proiecte sau bugete.

Totodată, condițiile sociale și climatul politic au generat anul acesta un val masiv de emigranți din rândul tinerilor, inclusiv dintre specialiștii în comunicare.

  1. Odată cu recordul de pitch-uri organizate în 2018, am mai întâlnit un record: cea mai mare rată de pitch-uri nefinalizate. Fie din răzgândirea clientului asupra începerii demersului de comunicare odată finalizat procesul de selecție, fie din amânarea nedeterminată a începerii propriu-zise a colaborării.

3. Creșterea incidenței fenomenului de fake news, victima principală fiind un public pe care noi îl tratăm, drept secundar în strategiile de comunicare, în cel mai fericit caz, dar care reprezintă jumătate din votanții acestei țări.

BILANȚ 2018 – CĂTĂLIN RUSU (RUSU+BORȚUN)

Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?

Simona Dan: Aceleași lucruri pe care le sperăm de 20 de ani referitor la organizarea pitch-urilor, la seriozitatea și responsabilitatea legate de exercitarea profesiei a celor care lucrează în industrie și la alocarea de bugete rezonabile, în concordanță cu cerințele.

În plus, pentru 2019 ne-am bucura să împrumutăm și să internalizam în piață de publicitate și marketing câteva particularități ale organizațiilor nipone: consensul, cooperarea, disciplină, nevoia de pregătire și curiozitatea.

(30 decembrie 2018)

BILANȚ 2018 – IOANA MUCENIC (MINIO STUDIO)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii