Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Mădălin Nițiș (MAINSTAGE | THE AGENCY): „Observăm o creștere clară a bugetului total investit de clienți în zona de brand experience”

Anul 2018 nu poate scăpa de câteva concluzii. „Forbes România” a întrebat, oamenii de publicitate au răspuns, iar cititorii vor trage concluziile, adică vor trage linia de bilanț.
madalin nitis

Mădălin Nițiș, General Manager MAINSTAGE | THE AGENCY

Forbes:   Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?

Mădălin Nițiș: MAINSTAGE | THE AGENCY fiind un business foarte fresh pe piata, nu avem decat sa consideram toate dificultatile ca fiind oportunitati reale  si chiar asa s-a si intamplat in 2018. Anul acesta am reusit sa realizam peste 30 proiecte pentru unii dintre cei mai mari clienti din Romania. Oricare au fost dificultatile ce au aparut, noi am mers mai departe cu optimism si cu o ‘’foame’’ constanta de a face mai bine, mai mult si mai de impact. Misiunea pe care ne-am asumat-o noi este de a gasi modalitati noi de comunicare, uneori neconventionale, axate foarte puternic in ceea ce si cum consuma publicul in prezent.

Forbes: Care au fost cele mai bune 3 (trei) întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?

Mădălin Nițiș:

Apreciem foarte mult o crestere in numarul de evenimente educationale cu speakeri de renume mondial in Romania, cum ar fi: Conferinta Globala IAA, Brand Minds, Unfinished etc. Pe langa beneficiile clare de crestere a nivelului de know-how in Romania, ajuta foarte mult in misiunea de a pozitiona tara noastra ca un hub regional de marketing si advertising.

De asemenea, observam o crestere clara a bugetului total investit de clienti in zona de brand experience. Un studiu global recent facut de Freeman spune ca unul din 3 CMO din companii globale va investi pana la 50% din bugetul de marketing in genul acesta de activitati in 2019:  entertainment, evenimente, activari, dar si soltuii de VR, AR si experiente bazate pe principiul de gamification.

Forbes: Dar cele mai proaste/regretabile 3 (trei) lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea? 

Mădălin Nițiș: Nu as putea sa punctez 3 evenimente regretabile in 2018, dar cred ca ar ajuta foarte mult in piata respectarea unui cod comun de bune practici in materie de pitch-uri. Exista si pitch-uri foarte bine organizate, gestionate de catre client cu maxim de raspundere si transparenta. Problema este ca nu exista o uniformitate in abordare, care ar ajuta foarte mult in relatia agentie – client.

Observ de asemenea o penurie de specialisti seniori in piata, probabil din cauza a multora care se indreapta spre a-si marketa munca in regim de freelance si probabil si din cauza plecarilor specialistilor pe piete externe.

Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?

Mădălin Nițiș: Sperantele sunt foarte mari. In continuare credem ca piata de advertising va creste chiar si ‘’double digit’’ de la an la an si credem ca oportunitatile vor fi si mai mari, odata cu intrarea pe piata a unor noi jucatori mari renumiti la nivel global, companii din zona de fin-tech si ecommerce dar si a dezvoltarii de tehnologii noi in sfera integrarii dintre physical si digital, care vor crea experiente incomparabile pentru consumatori.

(22 decembrie 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii