Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Alex Bădilă (Publicis): „Creativitatea are puterea să schimbe multe… Ea este ADN-ul industriei de comunicare”

Anul 2018 nu poate scăpa de câteva concluzii. „Forbes România” a întrebat, oamenii de publicitate au răspuns, iar cititorii vor trage concluziile, adică vor trage linia de bilanț.
Alex&Alex_Forbes

Alex Bădilă, Chief Operating Officer, Publicis România

Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenție?

Alex Bădilă: 2018, poate mai mult ca ultimii ani, cu greu poate fi calificat ca oportunitate. Dar tot adevărat este că oportunitățile se mai și creează, nu doar vin…

În ciuda complexității, 2018 a fost un an fabulos pentru Publicis. Suntem mai mulți și mai buni decât eram cu doar un an înainte. Am fost cea mai premiată agenție românească la Cannes Lions, am câștigat 60% dintre pitch-urile la care am participat, inclusiv business regional semnificativ pentru peste 25 de țări. Suntem constant invitați, alături de doar câteva țări mari, în proiecte internaționale importante.

 VEZI BILANȚUL LUI ANDREI DRAGU (V8 INTERACTIVE)

Forbes: Care au fost cele mai bune trei întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activezi?

Alex Bădilă: „Au fost” poate este exagerat. Cred că evenimentul internațional IAA organizat în București este ceva ce merită lăudat.

 

Forbes: Dar cele mai proaste/regretabile trei lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare?

Alex Bădilă: Regretabil ar fi numărul mic de campanii care chiar mai spun o poveste, care nu seamănă cu altele indiferent de categorie sau care nu copiază campanii mai vechi de pe alte meleaguri. Regretabil este și gradul de atractivitate al industriei la care s-a ajuns în rândul tinerilor care ar putea intra în domeniu. Nu în ultimul rând, regretabil este și nivelul curajului în comunicare, nivel care generează valuri de clișee și truisme.

VEZI BILANȚUL LUI ROBERT TIDERLE (PAPAYA ADVERTISING)

Forbes: Care sunt speranțele și temerile tale referitoare la piața de publicitate și marketing din România în 2019?

Alex Bădilă: Multă lume spune că industria este în continuă transformare… Nu e clar în ce se transformă. Zvonurile despre „iminenta” criză nu ajută deloc lupta aproape pierdută dintre „termenul lung” și importantul „termen scurt”. Chiar dacă se vine la agenții pentru creativitate, se cumpără, în primul rând, siguranță și conformitate. Dacă analizezi exemplele de succes de pe piață, se vede ușor că lucrurile merg bine numai în cazurile unde există încredere, parteneriat adevărat, unde fiecare are timp să înțeleagă nevoile celuilalt și toate acestea nu sunt doar declarații de intenție fără valoare.

Creativitatea are puterea să schimbe multe… Ea este ADN-ul industriei de comunicare.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – NOIEMBRIE 2018

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii