Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Andrei Dragu (V8 Interactive): „Suntem într-o eră care nu mai acceptă clișeele și amendează în trei secunde orice banalitate”

Anul 2018 nu poate scăpa de câteva concluzii. „Forbes România” a întrebat, oamenii de publicitate au răspuns, iar cititorii vor trage concluziile, adică vor trage linia de bilanț.
Andrei Dragu_mic

Andrei Dragu, Business Development Director, V8 Interactive

Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?

Andrei Dragu: Politicul nu ne afectează direct pentru că am optat să nu avem clienți din zona companiilor de stat, dar indirect are un impact direct proporțional cu cel pe care îl are în economia națională.

În funcție de cumulul de indicatori macroeconomici pe care îi urmărești, perioada luată în calcul, atât ca proiecție cât și ca bază de analiză, concluziile pot fi diametral opuse.

De pe „front” nu pot spune că s-au văzut schimbări majore. „Lupta” e la fel de grea ca și până acum, într-un context instituțional greoi și o piață foarte circumspectă atunci când vine vorba despre mișcări mari sau curajoase.

VEZI BILANȚUL 2018 DE LA ROBERT TIDERLE (PAPAYA)!

Forbes: Care au fost cele mai bune 3 (trei) întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?

Andrei Dragu: Conferinta Globala IAA – „Creativity4Better”

A fost un eveniment care a adus, pentru prima dată în România, un număr atât de mare de vorbitori internaționali ce reprezintă, într-o proporție covârșitoare,  „gardienii” direcției industriei în care activăm. Mai mult, a fost o ocazie pentru piața autohtonă să infuzeze un discurs vertical și optimist.

Frustrările noaste, reale sau culturale, inhibițiile pe care le avem în fața „străinilor” cred că au nevoie de genul acesta de tratament.

De fiecare dată când Bucureștiul are ocazia să lumineze pe harta internațională, să aducă priviri și oaspeți de la cel mai înalt nivel al industriei, devine un oraș mai optimist, mai puțin cenușiu și încruntat.

IAB MIXX Awards – The Festival of tailor-made ideas and never-made ones.

Este primul an când singurul festival de digital, recunoscut pe plan internațional din România, are parte de o gală pe măsură importanței lui. Chiar dacă a fost la a 7-a ediție, pot spune că abia de anul acesta a început să se „vadă” iar viitorul începe să se contureze frumos.

Îl nominalizez aici, în primul rând, pentru că piață de digital din România merită să aibă această rampă de lansare pe scena internațională digitalizată.

Al doilea motiv pentru care menționez acest eveniment este pentru că a demonstrat că puterea de coagulare și valoarea generată de un număr mic de oameni bine intenționați pot să rivalizeze oricând cu bugetele mari.

A fost un efort enorm, cu un rezultat frumos, care îmi dă speranța în inițiativele guvernate de bunele intenții.

MAGIC HOME

Nici nu știu de unde să încep cu superlativele când vine vorba despre acest subiect.

Pe lângă cele mai evidente chestiuni legate de o inițiativă de comunicare extrem de bine construită, pentru o cauză umanitară atât de sensibilă, mi se pare fenomenală transformarea inițiativei într-un succes de implicare a publicului.

Este un „best practice” despre cum comunicarea corectă și relevanța generează rezultate prin implicarea publicului larg, ce reușește să panseze răni punctuale a celui mai slab sistem de sănătate din UE.

Creativitatea vindecă!

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI – NOIEMBRIE 2018

Forbes: Dar cele mai proaste/regretabile 3 (trei) lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea?

Andrei Dragu: Sunt o persoană optimistă sau cel puțin încerc să rămân în zona asta încercând să mă uit la reperele reprezentative zonei aspiraționale. Chiar dacă au fost evenimente regretabile, prefer să nu le menționez chiar dacă asta nu se traduce în ignorarea lor.

TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN URBAN – NOIEMBRIE 2018

Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?

Andrei Dragu: Sper ca în 2019 parteneriatul agenție-client să se dezvolte din ce în ce mai mult, în pofida relației client-furnizor. La V8 suntem foarte norocoși să avem genul acesta de colaborare ce s-a dezvoltat organic și durează de ani de zile cu majoritatea clienților pe care îi avem.

Sper să avem mai mult curaj cu toții. Suntem într-o eră care nu mai acceptă clișeele și amendează în trei secunde orice banalitate.

Sper să fim mai buni și mai uniți pentru că industria comunicării, din punctul meu de vedere, poate și trebuie să fie un exemplu pozitiv atunci când vorbim despre viitor și despre cum putem să îl conturăm cât mai creativ.

Sper să ne uităm la generația tânără și să catalizăm schimbul de învățare bilateral.

(6 decembrie 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii