FacebookTwitterLinkedIn

Octavian Popescu, vicepreședinte Initiative România

Forbes: Dincolo de prestațiile celor doi candidați la funcția de președinte al României și de analizele strict politice, care credeți că au fost suporturile și formele de comunicare (TV, presă, radio, digital, panotaj, PR) care au câștigat în recenta campanie prezidențială? Dar cele care au pierdut?

Octavian Popescu: Opinia mea este că nu mediul/forma de comunicare, în sine, a câștigat alegerile ci mesajul: „După ce ți s-a furat cam tot ce conta, nu lăsa să ți se fure și ultimul drept democratic care ți-a mai rămas, cel de a vota, cu care te poti răzbuna pe cei care te-au furat și umilit”.

Cei pentru care acest ultim rapt ar fi însemnat mai mult decât toate celelalte la un loc sunt în majoritate utilizatori de internet și social media. O parte a lor trăiesc în afara granițelor țării iar media online este principala punte de legătura cu România. O altă parte, mult mai mare, nu mai consumă demult mass-media tradițională, cea înregimentată politic de-o parte sau de alta a baricadei.

Via online, acest mesaj s-a propagat cel mai rapid și cel mai adânc.

Se spune că internetul este cea mai democratică formă de comunicare și cea mai dificil de controlat. S-a dovedit cu ocazia asta.

Deci, pot spune că a ajutat la câștigarea alegerilor dar nu înainte de a recunoaște meritul principal pe care l-a avut mesajul și contextul în a mobiliza aceasta majoritate.

Citește și oponia lui Ștefan Iordache!