FacebookTwitterLinkedIn

Pe lângă teme politice și sociale, au avut loc dezbateri despre eforturile pe care țările din regiune ar trebui să le facă pentru a deveni mai atractive pentru investitorii ce caută țări cu potențial mare de dezvoltare pe termen lung.

În deschiderea evenimentului, oficialii invitați au oferit detalii despre situația economică a țării noastre și au trasat direcțiile care ar face România o țară și mai interesantă pentru atragerea investițiilor străine.

România a înregistrat progrese importante în ceea ce privește scăderea deficitului. Consemnăm o creștere economică de 3,4% în ultimii trei ani, creștere care poate părea nu suficient de bună sau de rapidă, dar care a depășit multe alte creșteri economice. În ceea ce privește stabilitatea prețurilor, inflația din țara noastră este la momentul actual scăzută. Aceasta va reveni pe un teritoriu pozitiv. De asemenea, stabilitatea financiară se află în cele mai bune poziții macroeconomice din trecutul post-comunist al României”, a detaliat Mugur Isărescu, Guvernatorul Băncii Naționale a României. În același timp, Guvernatorul a subliniat evoluția favorabilă a investițiilor străine pe plan local, ce a început încă din anul 2000.

Manuel Costescu, Secretar de stat în cadrul Invest Romania , a completat: ”Ideea noastră pe viitor este următoarea: trebuie ca toate orașele să înceapă să se promoveze, să existe un format prin care instituțiile care există la nivel de consiliu județean, de exemplu, să înceapă să promoveze eficient celelalte regiuni. Am demarat deja discuții cu parcurile industriale pentru a le putea promova. S-a ajuns ca România să aibă acum, din 2008, cel mai mare număr de angajați, după investițiile străine care au avut loc”.

Unele dintre cele mai importante concluzii la care au ajuns invitații din cadrul panelurilor sunt legate de puterea pe care o are antreprenoriatul în creșterea și crearea de locuri de muncă pentru țările Europei Centrale și de Est. Iar pentru asta, au spus aceștia, trebuie să ne concentrăm pe tineri, să investim în educația financiară a acestora și să le oferim multiple metode de finanțare.

Despre digitalizarea învățământului se vorbește foarte mult. Vă spun că dacă România are o problemă mare, aceea este constanța în abordare. Avem strategii, o reformă în eternă schimbare, iar tinerele generații nu știu ce trebuie să facă când termină studiile. În acest fel i-am adus cu aceste schimbări. România cheltuie puțin pentru învățământ, cheltuia 4,25% din PIB în 2014, iar acum bugetul este sub 3%”, a precizat Ionuț Simion, președintele Camerei de Comerţ Americane în România (AmCham) și Country Manager la PWC România.

Un alt lucru despre care se vorbește de foarte mult timp pe plan local este legat de forța de muncă plecată în afară sau, altfel, spus, de ”creierele” exportate, pe care România și-ar dori să le aducă înapoi în țară. ”Diaspora este o comoară, iar creierele exportate gratis vrem să le aducem înapoi. Potențialul este senzațional în diaspora și le spunem tuturor că România se schimbă. Acum, condițiile sunt mai bune, și chiar dacă corupția nu este eradicată, măcar se întâmplă lucruri”, a punctat Dragoș Anastasiu, Președintele AHK și CEO-ul Eurolines.

Vezi aici principalele declarații făcute în prima zi a evenimentului.

Vezi aici principalele declarații făcute în a doua îi a evenimentului. 

Mai multe detalii despre eveniment și declarații făcute în cadrul celei de-a treia ediții Forbes CEE Forum puteți regăsi  pe pagina Facebook și în următoarea ediție a revistei Forbes România.


 

Evenimentul a fost susținut de partenerul strategic BMW România, partenerul platinum Mușat și Asociații și partenerii de industrie Siemens, BRD, Tinmar, Brico Depot, Wolf Theiss, imobiliare.ro, McDonald’s, MOL, Casa de blănuri MG, Lufthansa Group, iStyle, Nespresso, precum și de partenerul academic ASEBUSS și partenerul de suport Champollion.