FacebookTwitterLinkedIn

Procesul este unul anevoios, dar nu imposibil, atâta timp cât inițiatorii afacerii găsesc resursele de energie, dar și financiare pentru a susține eforturile de dezvoltare.

O astfel de afacere este twinzAPP, o soluție 100% românească, dedicată exclusiv industriei de publishing, o industrie care odată cu digitalizarea a suferit o schimbare bruscă în modelul de publicare și distribuție a revistelor și ziarelor. Gadget-urile și conexiunile rapide de internet au determinat o schimbare radicală în comportamentul cititorului, care nu mai fuge în fiecare dimineață la chioșcul de presă pentru a-și cumpăra publicațiile pe care le urmărește și nici nu mai trimite, prin poștă, cuponul de abonament. Dar asta nu înseamnă că „devoratorul de presă” nu mai citește sau nu mai are apetit pentru informație proaspătă. Apetitul există, doar că cititorul preferă alt mod de prezentare, mai accesibil, iar exact pe acest aspect s-au concentrat cei de la twinzAPP. Astfel a apărut aplicația software destinată companiilor de publishing care permite convertirea rapidă a edițiilor tipărite ale revistelor în reviste digitale, interactive.

Ideea twinzAPP a apărut într-un moment crucial pentru o industrie aflată într-un proces radical de transformare, de adaptare la noile tendințe ale cititorului digital. Soluția propusă de startup-ul românesc vine cu funcții specifice pentru nevoile de transformare ale produselor industriei, oferindu-le „suflul digital” pe care îl caută cititorul conectat în permanență la gadgeturi, entuziasmat să se folosească de funcțiile pe care i le oferă smartphone-ul sau tableta.

Echipa din spatele twinzAPP, condusă de Florian Vlad, a avut în vedere, încă de la începutul dezvoltării aplicației, piața internațională, companiile de publishing cu un model de business învechit și oarecum reticente la schimbările către digital. Cei mai mulți factori de decizie din aceste companii s-au bazat pe senzația pe care o oferă print-ul, pe calitatea hârtiei, a pozelor și a conținutului, pe mirosul de revistă sau ziar proaspăt scoase de la tipar, dar prea puțini cititori mai aveau timp să se bucure de această senzație și preferau să consume conținutul în format digital. Deși cifrele arătau o tendință clară de scădere a vânzărilor formatelor clasice, mulți dintre editori au primit cu reticență digitalul.

Provocarea cea mai mare pentru Florian Vlad și pentru echipa sa a fost tocmai această muncă de convingere dusă cu publisherii. Argumentele au fost întotdeauna de partea lor, iar contextul industriei a fost unul favorabil adoptării digitalului. Totuși s-au lovit de o mentalitate oarecum ostilă propunerii lor, iar susținerea argumentată a ofertei a reprezentat cartea câștigătoare care le-a deschis ușile către piața globală.

„Mai avem mult de lucru până să ajungem acolo unde ne dorim, dar munca pe care o depunem zi de zi ne pune în față perspective optimiste. Suntem deja prezenți in piete precum SUA, Marea Britanie, Germania si Africa de Sud, dovadă că există nevoia pentru produsul nostru, tot ceea ce trebuie să facem este să fim în permanență la curent cu noutățile din digital și din publishing și să le integrăm ca si functionalitati in platforma twinzAPP. În plus, la fiecare negociere, fie față în față, fie la distanță prin mijloacele de comunicare online, trebuie să avem la noi argumentele puternice ale soluției noastre.” spune Florian Vlad, Managing Director, twinzAPP.

Rețeta pe care a aplicat-o twinzAPP poate inspira și alte startup-uri din alte domenii care au o idee bună, pliată pe satisfacerea unor nevoi concrete.