Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ChilliIdeasVoice |
|

Evoluția pieței de produse promoționale din ultimii 14 ani, văzută din perspectiva Chilli Ideas

Piața de produse promoționale din România a trecut prin schimbări majore în ultimii ani, cerințele companiilor s-au rafinat, iar așteptările angajaților corporațiilor au crescut. Echipa Chilli Ideas, un jucător important din acest segment de piață, a fost martoră a acestor schimbări.  Mai mult, pe unele dintre ele chiar le-a generat prin soluțiile creative și inovatoare pe care le-a oferit companiilor de-a lungul celor 14 ani de existență a business-ului.  
KV_WIDE - pt Forbes-

 

 „Piața s-a maturizat enorm, așa cum, de altfel, am făcut-o și noi. De la simplele agende sau pixuri personalizate despre care discutam poate la început, acum deja discuția se poartă în jurul produselor sustenabile. În paralel, în acești 14 ani, au fost înregistrare schimbări majore pe piața locurilor pe muncă, dar și în relația dintre angajator și echipa lui. De la beneficii standard, salariale, s-a ajuns la o diversificare enormă a celor extra-salariale. Acum, companiile se preocupă intens de well-being-ul echipei, iar un rol semnificativ din strategia lor de employee engagement îl au cadourile pe care le oferă angajaților.”, a subliniat Geanina Ioan, CEO&Fondator Chilli Ideas.

Mai mult, companiile au înțeles cât de important este să investească în promovarea brandului lor, cât de importante sunt nu doar obiectele media personalizate, ci și evenimentele în cadrul cărora le oferă. Marketingul experiențial a câștigat teren și ocupă acum un rol important în strategia de marketing a majorității companiilor. Iar cifrele vin să confirme. 97% dintre comercianții B2B consideră că evenimentele în persoană au un impact major asupra obținerii rezultatelor afacerii, potrivit unui raport realizat la nivel internațional.

„Companiile nu mai merg pe selectarea celor mai ieftine produse, tocmai pentru că au înțeles impactul unui astfel de produs în creșterea vânzărilor. Produsul este apreciat, iar brandul este apreciat de către 8 din 10 dintre cei care îl primesc. Brand awareness-ul crește semnificativ, iar ulterior, companiile care oferă astfel de obiecte media pot observa impactul acestor acțiuni în rapoartele de vânzări. Potențialii clienți se împrietenesc cu brandul, rețin produsele, iar atunci când au nevoie, acestea pot fi top of mind, iar decizia de cumpărare este luată mai repede. Companiile își doresc acum diversitate, calitate și produsele eco. Tendința de creștere este în această direcție. Brandurile au înțeles că este cool să te promovezi într-un mod responsabil.”, a mai menționat Geanina Ioan.

Impactul pandemiei asupra acestui domeniu

Pandemia și-a pus amprenta și pe acest domeniu. Companiile au fost nevoite să mute nu doar activitatea în mediul online, ci și evenimentele. Lansările de produse, aniversările corporate, evenimente de rebranding, cele de echipă, toate au fost, pentru o perioadă, online. A fost un switch cu care și piața de produse promoționale s-a sincronizat rapid. Tipul de obiecte media alese a mers mai mult în zona de home office sau activități pe care practic oamenii le făceau în perioada în care totul se întâmpla acasă. Livrările au avut și ele de suferit, dacă înainte toate mergeau spre sediul companiei, acum lista a crescut și a cuprins, practic, adresele la care locuiau angajații sau partenerii. Packaging-ul a câștigat teren, era parte din experiența pe care companiile doreau să le-o ofere echipei sau partenerilor.

Între timp, brandurile au început să reia organizarea evenimentelor fizice. Potrivit unui raport Bizzabo, 61% dintre specialiștii în marketing consideră că evenimentele în persoană sunt cel mai critic canal de marketing, cu  20% mai mulți față de anul trecut. În plus, 85% din conducere (manageri superiori, directori și membri ai consiliului de administrație) consideră că evenimentele în persoană sunt esențiale pentru succesul companiei lor.

„Mă bucur să văd că avem companii curajoase care încep din nou să pornească pe acest drum al evenimentelor fizice. Momentan, încă ne gândim la 2020, dar acum mi se pare ușor redundant. Este timpul să mergem mai departe .”,  a adăugat Geanina Ioan.

Viitorul pieței de profil

„Ne așteptăm la intensificarea acțiunilor companiilor în zona de sustenabilitate, dar și a așteptărilor românilor în această direcție, în special a tinerilor începând cu cei din Generația Z, de la business-uri. Deja studiile arată faptul că înainte de a lua decizia de achiziție, 6 din 10 tineri români vor să știe dacă brandul de la care urmează să cumpere este sau nu sustenabil. Iar unii își exprimă deja această preferință inclusiv în ceea ce privește cadourile corporate. Direcția este clară.”, a menționat CEO-ul Chilli Ideas.

Pe de altă parte, piața va continua să se dezvolte, iar tipurile de produse promoționale se vor diversificare.

„Schimbările vor continua să apară. Cu cât companiile merg mai mult în zona de #freeyourchilli, adică să iasă din tipare, să fie și mai curajoase în abordare, cu atât experiențele pe care le vor oferi echipelor și partenerilor lor vor fi mai spectaculoase.”, a concluzionat Geanina Ioan, CEO&Fondator Chilli Ideas.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii