FacebookTwitterLinkedIn

Unfrosen, startup-ul românesc fondat de Horia Stupu, Șerban Buliga și Ciprian Dudulea, membri ai generației Forbes 30 sub 30, a raportat vânzări de peste 1,2 milioane de euro în doar nouă luni de la lansare.

Unfrosen a luat naștere ca rezultat al pivotului efectuat de fondatorii săi, care au decis să închidă startup-ul anterior, The Outfit, la sfârșitul anului 2022. Unfrosen se distinge ca un marketplace privat B2B specializat în vânzarea stocurilor de tip outlet, inclusiv îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Principalii actori pe această platformă sunt brandurile și retailerii mari, care își vând excedentele de stocuri către magazinele independente.

Lansată oficial la sfârșitul lunii martie 2023, platforma Unfrosen a atras deja peste 2.000 de conturi de magazine din România, Bulgaria, Ungaria și Grecia. De asemenea, peste 50 de furnizori s-au înregistrat pentru a-și vinde stocurile prin intermediul acestei platforme.

„Tranzacţia pe care o facilităm prin platforma noastră este între magazinele de fashion care nu au acces la brandurile de top şi companiile mari care vor sa obţină lichiditate rapid şi eficient atunci cand nivelul stocurilor din sezoanele trecute depăşeşte un anumit prag”, transmite Şerban Buliga, cofondator Unfrosen.

În contextul recentelor reglementări europene care interzic distrugerea hainelor nevândute, Unfrosen oferă o soluție eficientă și sustenabilă pentru preluarea acestor produse și reintegrarea lor în circuitul economic. „Vrem sa devenim principala platformă unde brandurile şi retailerii să lichideze instant orice produs din sezoanele trecute”, subliniază Ciprian Dudulea, cofondator Unfrosen.

Unfrosen operează prin intermediul unui proces simplificat: vânzătorii își listează produsele pe platformă, stabilesc reguli de acces pentru magazinele cumpărătoare, selectează țările în care doresc să-și vândă stocurile, și stabilesc diverse caracteristici, precum tipul de magazin și distanța față de mall-uri.

„Unfrosen analizează tranzacţiile din piaţă şi ajută vânzătorii să listeze produsele la preţul potrivit pentru o lichidare accelerată”, spune Mariana Negru, directoare de vânzări în cadrul start-up-ului.

Magazinele partenere au acces la peste 100.000 de produse provenite de la diverse branduri, iar comenzile se realizează online. Unfrosen se ocupă de logistică, facturare, termene de plată și relația cu clienții. Unul dintre avantajele semnificative ale platformei constă în potențialul de adaos, care poate atinge până la 800%.

“Vrem să oferim magazinelor din Europa o soluţie de achiziţii online prin care pot accesa colecţiile anterioare a brandurilor de top la un discount considerabil. Înainte de Unfrosen, aceste tranzacţii se întâmplau pe Whatsapp, într-un mod care era complet în afara controlului brandurilor şi retailerilor. O aşa numită piaţă gri”, conchide Horia Stupu, cofondator Unfrosen.