Volumul de publicitate realizat de Radio ZU a fost de 57,85 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Bugetul este mai mare cu 4,1%% față de anul 2017. Radio ZU a difuzat 132.043 de spoturi (creștere de 2%).
Pe locul secund s-a plasat Europa FM, cu un volum de 51,1 milioane de euro (rate card), în creștere cu 6,5% față de 2018. Europa FM a difuzat 108.050 de spoturi (creștere de 1%).
Bugetele au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate ale fiecărui radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.
Rețeaua Kiss FM ocupă locul trei în top, cu un buget de 43,6 milioane de euro (rate card), în creștere cu 8,8% față de 2017. Kiss FM a difuzat 110.707 spoturi (creștere de 10,2%).
PUBLICITATEA LA TELEVIZIUNILE DE FILME ȘI SERIALE – ANUL 2018
Radiourile care au avut creșteri ale bugetelor de publicitate în 2018 față de anul precedent: Radio România Actualități (7,4%), Digi FM (18,7%), Rock FM (29,7%), Pro FM (10,4%) și Romantic FM (233,6%).
Radiourile care au suferit pierderi ale bugetelor de publicitate: Magic FM (-4,1%) și Virgin Radio (-4,6%).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).