Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul televiziunilor de filme și seriale care au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate în 2018

În 2018, cele 12 televiziuni de filme și seriale au livrat clienților publicitari un volum de 199.845 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 16,2%.

Este o majorare importantă care arată că, pe fondul creșterii prețurilor de publicitate la marile televiziuni generaliste, clienții publicitari s-au dus pe aceste televiziuni de nișă. Astfel, 11 televiziuni din cele 12 și-au majorat volumele de audiență, unele dintre acestea cu peste 50%, precum Bollywood TV (88,6%), Film Cafe (69,2%) și AMC (79%). Numai AXN White și diminuat bugetul de audiență față de anul trecut (-14%).

Volumul de audiență livrată de cele 12 televiziuni de filme și seriale reprezintă 8,8% din totalul audienței furnizată de piața TV în 2018.

Pro Cinema, parte a grupului CME România, a înregistrat 38.230 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 4% față de 2017.

Pe locul secund se plasează Comedy Central, care a avut un volum de 37.606 GRP’30 pe targetul comercial, mai mare cu 6,8% față de cel din anul precedent.

Pe locul trei în topul nișei se află AXN cu un volum de 30.967, cu o creștere de 8,8%.

Este pentru prima dată când Comedy Central a livrat un buget de audiență mai mare într-un an decât AXN. Publicitatea la Comedy Central este vândută de regia Thematic Channels. De altfel, Thematic Channels mai are în portofoliu următoarele televiziuni de filme și seriale, care au înregistrat următoarele creșteri: Paramount (5,9%), DIVA (46,8%), Film Cafe, TNT (42,4%) și AMC.

Pro Gold, televiziune deținută de CME România, a avut o creștere de 14,5%, în timp ce AXN Black a obținut o majorare de 46%.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP) obținute de reclamele difuzate, televiziunile vând publicitate companiilor pe baza unui preț negociat și convenit (Cost per Point). GRP-ul este unitatea (marfa) pe care clienții publicitari o cumpără de la televiziuni.

Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în 2018

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii