FacebookTwitterLinkedIn

Anul 2023 va fi, în România, cel al evoluției tehnologice. Companiile vor căuta soluții de eficientizare a costurilor, vor apela la (inteligența artificială) AI și se vor înscrie în curentul global de accelerare a migrării în cloud, adoptând, simultan, tehnologii sustenabile.

„Odată cu simplificarea accesului la tehnologia avansată pentru companii, pe măsură ce fiecare aspect al vieții are potențialul de a fi translatat în date, pe care le putem analiza, vom începe să vedem o accelerare a inovației, iar aceasta va prolifera în 2023”, spune Vlad Lepădatu, managing partner al dezvoltatorului românesc de software Tara Interactive.

Creșterea lentă a economiei globale și dinamica forței de muncă au determinat reducerea costurilor de producție, prin optimizarea proceselor operaționale și prin scăderea resurselor utilizate.

Tot mai multe companii adoptă soluții de automatizare a proceselor repetitive consumatoare de timp, prin implementarea roboților sau dezvoltarea unor soluții adaptate propriilor nevoi.

Tendința de reducere a costurilor operaționale se regăsește și la nivelul departamentelor IT, prin migrarea infrastructurilor, parțial sau total, către cloud, care permite companiilor inclusiv ajustarea costurilor prin achiziționarea abonamentelor pe perioade de timp limitate, dar și asigurarea unei mai bune securități, atât a datelor interne, cât și ale clienților.

În funcție de specificul fiecărei companii, acestea vor opta pentru o trecere totală la cloud sau doar pentru o integrare a operațiunilor care aduc un beneficiu din punct de vedere al costurilor sau al timpului de execuție.

Potrivit Gartner, la nivel global, serviciile în cloud vor crește cu 20,7% în 2023 față de 2022, ajungând la o valoare de aproape 592 de miliarde de dolari.

Extinderea prezenței tot mai multor tehnologii în Metaverse este o altă tendință care va accelera în perioada următoare. Se estimează că 40% din companiile mari vor avea o prezență în Metaverse, atingând o valoare de 800 de miliarde de dolari, până în 2028.

Astfel, se va deschide piața către creatorii din Metaverse, care vor primi o parte din tranzacțiile efectuate de jucători, similar magazinelor de aplicații.