FacebookTwitterLinkedIn

Antrenamentele fizice, ca și munca în sine, pot fi făcute acum de acasă, iar proprietarii cluburilor sportive trebuie să învețe din nou cum să își atragă clienții înapoi în sală.

La fel ca restaurantele și alte afaceri care se desfășoară în mod obișnuit în locații aglomerate, industria fitness-ului din România se străduiește să își revină după lockdown-ul de la începutul pandemiei și restricțiilor care au urmat.

Măsurile autorităților au avut un efect negativ asupra industriei de fitness din întreaga lume. Deloitte estimează că sălile de sport din Europa și-au pierdut circa 15% din membrii pe care îi aveau înainte de martie 2020 (aproximativ 10 milioane de oameni). Astfel, veniturile sălilor de sport au scăzut, în medie, cu 33%, deoarece clienții și-au înghețat abonamentele sau au solicitat rambursări.

Iulian Dinu, președintele Asociației Internaționale de Psihologie, Nutriție, Sport si Fitness (AIPNSF) și alumni Forbes 30 sub 30, spune că, din martie 2020, s-au închis aproximativ 100 de săli de sport în România. „Oamenii s-au speriat și nu au mai venit la sala, chiar dacă noi am luat toate măsurile de precauție”.

Totodată, într-o perioadă în care importanța sănătății a fost adusă în discuție atât de des, oamenii au realizat că sportul joacă un rol fundamental în menținerea unei imunități ridicate. Astfel, după ridicarea restricțiilor se așteaptă creșterea numărului de persoane interesate să practice activități sportive, iar Iulian Dinu spune că vede această situație drept o oportunitate de a recupera pierderile suferite anterior.

Proprietarii de cluburi sportive încearcă să înțeleagă cât de fundamental a transformat Covid-19 această industrie, care în 2019 a generat venituri globale de 96,7 miliarde de dolari

„În ultimii doi ani am avut pierderi de aproximativ 40.000 de euro. Din fericire, am avut resursele necesare pentru a susține această perioadă dificilă și chiar am avut o investiție de aproximativ 10.000 euro în zona dezvoltării digitale a sălii”, afirmă Dinu, CEO al Fitness Academy și manager al Personal Trainer Studio.

În plus, tânărul antreprenor spune că amortizarea pierderilor afacerii sale „se va face treptat, prin organizarea cursurilor de instructor de fitness și personal trainer, a cursurilor de consultant în nutriție generală, de managementul afacerilor sportive și a celor de consultant în psihologia nutriției.”

Lockdown-ul i-a determinat pe oameni să își piardă obiceiul de a face mișcare în mod regulat și i-a împins pe alții să încerce alte alternative, precum mersul cu bicicleta, mersul pe jos, înscrierea la cursuri online sau cumpărarea unui dispozitiv interactiv, precum Peloton.

În lumina acestor evenimente, mulți dintre antrenorii personali din România s-au orientat către platformele de social media, unde oferă antrenamente online și ședințe de consiliere nutrițională personalizată. Mulți dintre aceștia au dus activitatea și mai departe, consolidându-și prezența pe marile rețele de socializare prin postarea unor videoclip-uri interactive care i-au transformat în influenceri. „Trendul în fitness în acest an este de a face sport sub supravegherea antrenorilor personali, deoarece rezultatul apare mult mai rapid și riscul accidentărilor este redus”, spune Iulian Dinu.

Observând aceste schimbări și tendințe, Iulian Dinu a lansat un curs special pentru cei care vor să își transforme pasiunea și job-ul într-o afacere de succes. Health and Business Management , curs oferit în cadrul Business Education School, se adresează celor care doresc să aibă un business sau o carieră de influencer în industria fitness din România.