FacebookTwitterLinkedIn

Telefoanele Apple au căzut pe locul trei pe piața chineză, în spatele mărcilor chinezești de telefoane Android. Schimbarea în clasamentul pieței vine pe măsură ce China se confruntă cu o încetinire economică bruscă, iar restricțiile Covid frânează cheltuielile consumatorilor.

Vânzările de smartphone-uri în China au scăzut cu 14% în primul trimestru, iar volumele au ajuns „aproape de nivelurile observate în timpul primului trimestru al 2020, afectat de pandemie”, potrivit unui raport al Counterpoint Research.

Vânzările Apple au scăzut cu 23% în primul trimestru al anului, comparativ cu trimestrul precedent, a adăugat Counterpoint Research. Compania s-a bucurat de o creștere rapidă în China anul trecut, imediat după lansarea iPhone 13. Cota sa de piață în China este acum de 17,9%, comparativ cu 21,7% în trimestrul încheiat în decembrie.

Mărcile locale chineze — inclusiv Vivo, Honor și Oppo̦ — s-au descurcat mai bine decât Apple, iar vânzările lor sunt în revenire după ce au suferit de pe urma performanței puternice a iPhone 13 în ultimul trimestru din 2021.