Loializarea consumatorilor este foarte însemnată pentru cel mai important grup de comerț din România, Carrefour, pentru că finanțele încep cu clienții, iar fidelizarea clienților aduce sustenabilitatea afacerii.
Grupul Carrefour a anunțat rezultate solide în al doilea trimestru al acestui an, confirmând forța strategiei sale pe termen lung. În România, grupul a înregistrat a doua cea mai mare creștere a cifrei de afaceri din Europa: +9,8% în primul semestru și +7,5% în al doilea trimestru.
„Finanțele încep cu clienții, pentru că ei sunt sursa banilor. De aceea, cred că trebuie să îi fidelizăm pe clienți. În retail nu am recuperat volumele de dinainte de pandemia de Covid și va trebui să le recuperăm. În pandemie, clienții au evoluat, piața a evoluat, așa că și noi trebuie să evoluăm”, spune Régis Moratin, CFO Carrefour România.
Vezi aici articolele de la Forbes CEE Forum 2023
Creșterea cu +5% a traficului în primul semestru al anului față de perioada similară a anului trecut este pentru grupul francez o confirmare a aprecierii românilor pentru produsele și serviciile oferite și experiența de cumpărare. În primul semestru, retailerul a implementat Planul Carrefour 2026 și a crescut în mod susținut marca proprie, prin lansarea metodei „Maxi” și a parteneriatului de retail media „Unlimitail”. Grupul Carrefour este prezent în 34 de țări, cu aproximativ 10.100 magazine Și peste 471.000 de angajați.
Carrefour a fost primul retailer care a adus conceptul de hipermarket în România, în vara anului 2001, și a pus bazele pieței de retail „Sub un singur acoperiș”. Primul hipermarket a fost deschis în zona Militari, pe Autostrada București-Pitești. Astăzi, Carrefour România are 405 magazine și o extindere digitală realizată prin intermediul partenerilor săi de e-Commerce, Bringo și Glovo.
„În ultimii 12 ani, am lucrat în mai multe regiuni și sunt atent la economia globală și națională. Am venit aici în tipul pandemiei de Covid-19 și am fost impresionat de modul cum se derulează activitățile aici”, a mai spus Régis Moratin.
Creșterea Carrefour România este determinată de succesul mărcilor proprii și de campanii promoționale, precum Top 100 HIT și Bonul de Weekend.
„Preconizăm, în lunile următoare, noi deschideri de magazine în toate formatele, continuând, în același timp, demersurile noastre de a oferi servicii excepționale și de a răspunde nevoilor clienților noștri”, spunea Régis Moratin la anunțarea rezultatelor financiare pentru primul semestru.
În aprilie 2023, Carrefour a anunțat semnarea unui acord cu Grupul Louis Delhaize, care implică preluarea activităților Cora în România, inclusiv 10 hipermarketuri și opt magazine Cora Urban și preluarea a aproximativ 2.400 de angajați. Această tranzacție consolidează prezența Carrefour în România prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații-cheie.