FacebookTwitterLinkedIn

În ultimii ani, trei trenduri globale și-au pus amprenta asupra evoluției pieței muncii, schimbând percepția angajaților, dar și pe cea a angajatorilor.

Incertitudinile din mediul de afaceri ne vor reîntoarce la mentalitatea „munca mea, viața mea”? „Marea demisioneală” se va înăbuși sau va triumfa „quiet quitting”, un concept care-i învață pe angajați să pună limită între viața personală și viața profesională? Sunt numai câteva dintre întrebările pe care și le pun astăzi mulți angajatori în lupta cu penuria de forță de muncă din ultimii ani.

În era în care mulți vorbesc constant despre schimbarea unei organizații prin acceptarea și îmbrățișarea automatizării, a noilor tehnologii, Gyula Fatér, președintele Directoratului și director general OTP Bank România, atrage atenția asupra unuia dintre cele mai provocatoare subiecte: care este traiectoria și ce înseamnă schimbarea pentru piața muncii, privind însă din prisma capitalului uman.

Vezi aici articolele de la Forbes CEE Forum 2023

„Ne întrebăm cu toții: care sunt factorii determinanți pentru schimbare? Dar viața în sine presupune o schimbare constantă, pentru că ce se întâmplă în jurul nostru în fiecare secundă face parte dintr-un proces al schimbării constante. Și sistemul bancar se schimbă. Schimbarea este ceva natural. Din punct de vedere al tehnologiei, nu cred că este greu să facem față acestor schimbări. Așadar, m-aș concentra pe partea umană. Nu cred că vorbim suficient despre acest lucru și nu este tocmai bine”, subliniază Gyula Fatér.

În opinia acestuia, din punct de vedere tehnologic, putem regăsi multe soluții noi, dar „avem aceiași oameni, suntem aceiași oameni, de aceea este important să încercăm să înțelegem și să detectăm care sunt schimbările care vin din zona umană, mai ales când ne raportăm la tehnologie. Clienții noștri înțeleg acest aspect. S-a tot menționat în piață că băncile și retailerii trebuie să se concentreze pe clienți, dar… trebuie să ne concentrăm și pe angajații noștri”.

O întrebare, de asemenea, pertinentă pe care o adresează mediului de afaceri Gyula Fatér este următoarea: „Este rolul CFO-ului să aducă îmbunătățiri echipelor în perioadele nesigure?” Răspunsul acestuia este la fel de tranșant: „Acesta este rolul managerului de HR. Este foarte important acest aspect și nu cred că vorbim suficient despre asta”, completează oficialul.

Privind către cifrele raportate recent de către OTP Bank România, profitul operațional al băncii a crescut în primul trimestru din acest an cu 37%, ajungând la 47 de milioane de lei, în timp ce veniturile nete din dobânzi au crescut cu 10%, la 208 milioane de lei.

Volumul creditelor performante a scăzut cu 2% față de trimestrul trecut, în urma reducerii cu 4% a cererii în zona de credite de retail. Activele băncii au atins nivelul de 19,6 miliarde de lei, în creștere cu 6% față de nivelul raportat în luna martie 2022.