
Evoluția companiei din ultimul deceniu
Zentiva și-a consolidat poziția de lider în producția locală de medicamente – după ce a achiziționat fabrica Labormed –, precum și statutul de furnizor esențial pentru sistemul românesc de sănătate. Capacitatea de producție a crescut constant, anual, ca urmare a investițiilor în tehnologizare, a majorării exporturilor și a contractelor de transfer de producție către facilitățile de producție Zentiva din România. La nivel de model de operare, Zentiva s-a orientat către sustenabilitate, atât ca răspuns la nevoile de mediu, comunitate, cât și la cerințele proprii ale afacerii. Ceea ce aș putea să remarc în ultimul deceniu este lipsa de certitudine și potențialul de șocuri locale și globale, care au necesitat o strategie pe termen lung, dar și o bună capacitate de adaptare a planurilor în funcție de mediul în care operăm.
Strategia de business în ultimul deceniu
Am urmărit, în principal, să dezvoltăm ceea ce știm să facem foarte bine, astfel că am căutat să consolidăm portofoliul pe ariile strategice cardiologie, oncologie, aparat respirator, terapia durerii, urologie. De asemenea, am vizat extinderea competențelor pe noi segmente, cum este, de exemplu, diabetul și abordarea mai amplă a portofoliului OTC. În sprijinul evoluției au venit și achizițiile derulate de Zentiva Group, care au vizat și entități din România – Solacium, Labormed & portofoliul Alvogen –, achiziții care au reușit să aducă o dinamică amplă dezvoltării Zentiva pe piața locală. Alături de acestea, am lucrat strategic la creșterea sustenabilă a productivității, prin consolidarea unui climat al performanței, implementarea de tehnologii noi, cu respectarea normelor de calitate și complianță în toate activitățile care le desfășurăm.
Liderii de business și profitul
Fără profit e imposibil să susții sănătatea unei companii. Profitul este mijlocitor al unui scop, care este sau ar trebui să fie mereu evoluția – a clienților, a companiei, a angajaților, a acționarilor, a comunității. În cazul nostru, el susține misiunea companiei, anume de a crește accesibilitatea pacienților din România și nu numai la tratamente moderne, eficiente. Profitul pus în slujba evoluției asigură resurse pentru investiții care permit dezvoltarea, care mai departe adresează mai bine nevoi din piață și generează venituri mai mari, contribuie la loializarea și atragerea de talente, la resurse mai multe care pot fi disponibilizate pentru lumea din care facem parte.
Diferențiatorii companiei
Zentiva s-a dezvoltat și s-a construit timp de generații pe un fundament sănătos – cultura organizațională centrată pe oameni, care încurajează, oferă autonomie și recompensează implicarea, performanța, curiozitatea și alimentează simțul de răspundere față de pacienți. Peste aceasta s-a suprapus într-un mod foarte fericit pentru noi prezența în acționariat a unui fond de investiții solid, care ne-a susținut strategia de creștere și ne-a permis investiții mari pentru achiziționarea unor companii, investiții în tehnologie și în dezvoltarea angajaților.
Strategia de business în următorul deceniu
Vom continua să mizăm pe cultura noastră organizațională puternică pentru a încuraja evoluția pe care ne-o dorim și pentru a obține transformările necesare în lumea de azi. De asemenea, vom lucra la consolidarea portofoliului și la extinderea sa și a competențelor Zentiva în alte arii terapeutice. Vom investi permanent în producție pentru a ne asigura creșterea, menține competitivitatea și pentru a produce medicamente noi. Și ne vom îngriji de viitorul Zentiva, ca organizație sustenabilă într-o lume mai durabilă, mai bună și mai sănătoasă.