
Evoluția companiei din ultimul deceniu
Investiții și dezvoltare de business, aceștia sunt cei doi piloni pe care FAN Courier îi are la bază încă de la început, nu doar în ultimii 10 ani. Am crescut de la o afacere clasică de servicii la un business care este în centrul dezvoltării retailului modern, cu focus pe logistică.
De 17 ani, FAN Courier este lider pe piața de curierat din România, dar acest lucru a însemnat să dezvoltăm, să inovăm, să fim mereu atenți la nevoile clienților. Exemplul cel mai elocvent este acesta: în 2006, FAN Courier ajunsese cea mai mare firmă de curierat din România. Un an mai târziu, amânarea unei investiții ne-a pus în situația de a nu mai putea să ne facem treaba. Pentru că nu aveam un spațiu potrivit de depozitare și primeam foarte multe colete, activitatea s-a blocat, ceea ce ne-a afectat relația cu clienții, dar și încasările. Am reușit să recuperăm, am plătit daune, dar lecția pe care am învățat-o atunci ne-a ajutat ulterior. Nu ne-am mai oprit niciodată din dezvoltare și tehnologizare, pentru că succesul este ca un drum pe care ai o singură direcție de mers: înainte! FAN Courier s-a născut într-o perioadă în care România era ca un teren liber pe care tot ce înseamnă azi mediu de business a pornit de la zero, construind, creând reguli, descoperind și aplicând soluții noi sau văzute în afară.
Acum, după 25 de ani, lecția de business pe care am învățat-o a fost să nu ne oprim niciodată din investiții și să dezvoltăm businessul rămânând permanent conectați la nevoile clienților. Plecând de la această filozofie de business, am inclus în portofoliu SLS Cargo și FAN Delivery, am dezvoltat servicii precum FAN Fullfilment și Eurocargo, iar dezvoltarea internațională a devenit una dintre principalele direcții în strategia noastră.
Strategia de business din ultimul deceniu
Ca să poți dezvolta o afacere, ai nevoie de o idee bună, puțin capital și mult curaj și determinare. Noi am avut câte puțin din toate și le-am folosit la capacitate maximă. Prima investiție realizată de companie a fost în 2001, echivalentul a 9.000 de euro. Astăzi, investițiile companiei se ridică la zeci de milioane de euro anual. Strategia de dezvoltare a FAN Courier s-a bazat permanent pe inovație, anticiparea nevoilor clienților și dezvoltarea comerțului online. FAN Courier este prima companie din industria de curierat care a înțeles potențialul e-commerce și și-a automatizat rapid procesele. De exemplu, în 2010, am instalat în depozitul de la Ștefăneștii de Jos prima bandă automată de sortare de colete din România, în care am investit câteva milioane de euro, sumă semnificativă la nivelul acelui an. Astăzi, depozitele mari ale companiei sunt prevăzute cu astfel de benzi, care susțin cererea de servicii de curierat în creștere și elimină erorile de sortare. Investițiile și inovația au devenit motoare de dezvoltare ale FAN Courier, iar această strategie de business a companiei a constituit un avantaj competitiv net care s-a văzut odată cu lansarea în România a campaniei Black Friday, care a devenit cel mai important vârf de activitate din an.
Liderii de business și profitul
În strategia noastră, imboldul este acela de a oferi pieței soluțiile de care are nevoie. Profitul a venit ca o consecință a acestei strategii, a fost sursă de dezvoltare și investiții. Fondatorii FAN Courier nu au încasat dividende ani de zile, au reinvestit totul pentru că aveau un plan de dezvoltare pe termen lung care a adus o dezvoltare graduală. Pe de altă parte, întotdeauna ne-am dorit un business sustenabil, iar fără profit nu se pot face afaceri, dacă ești societate comercială.
Într-o formă sau alta, toate afacerile ar trebui să aibă profit, pentru că asta înseamnă un business sănătos, care se dezvoltă organic și se extinde din propriile resurse. Profitul unei companii este un indicator al dezvoltării, al oportunității, dar și o sursă de finanțare ulterioară. Nu singura, dar este cea care îți dă curajul de a continua și de a crește.
Diferențiatorii companiei
În domeniul în care activăm noi, încrederea este cea mai importantă. Disponibilitatea și seriozitatea sunt alți doi piloni importanți. Am fost și suntem în continuare un business în care oamenii au încredere, pentru că am fost întotdeauna acolo unde a fost nevoie de noi și am venit cu soluții rapide și inovatoare la toate provocările clienților noștri. Tehnologizarea și investițiile constante în capacitatea de livrare și soluțiile variate, în trend cu nevoile pieței, ne-au ajutat întotdeauna să fim primii și să ne menținem în topul preferințelor oamenilor și companiilor care apelează cu încredere la serviciile noastre.
Strategia de business pentru următorul deceniu
Investiții, digitalizare și automatizare – sunt cele trei direcții care se vor regăsi în continuare și în strategia de viitor a companiei. Un alt punct important pentru dezvoltarea businessului în viitor sunt soluțiile integrate – aici vorbim despre logistică, fullfilment și livrare. Am demarat deja investiții în acest sens, prin extinderea și tehnologizarea depozitelor existente sau deschiderea altora noi în mai multe regiuni din țară.
Un alt aspect, la fel de important, este dezvoltarea internațională, direcție deschisă în 2021, prin extinderea în Republica Moldova. Planurile inițiale în țara vecină au fost puse pe hold anul trecut, din cauza izbucnirii războiului în Ucraina, dar am reluat în acest an investițiile pe această piață, unde țintim, de asemenea, poziția de lider. Obiectivul nostru este să oferim clienților din Moldova acces la piața europeană și celor din România acces la piața din Moldova. Totodată, suntem interesați și de alte piețe internaționale și vrem să identificăm oportunități de extindere, pentru a oferi clienților din Europa acces la piața din România și invers.