Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate în presa tipărită – anul 2018

În 2018, volumul brut de publicitate investit în presa tipărită (print) s-a ridicat la 80,95 milioane de euro (rate card), conform monitorizărilor BRAT, în scădere cu 11,3% față de anul precedent. Numărul de inserturi (machete publicitare) s-a diminuat cu 7,9%.
shutterstock_123429229.jpg

Cel mai mare consumator de publicitate în print a fost compania AG Direct, retailer de medicamente, cu un volum de 5,52 milioane de euro (rate card), reprezentând 1.020 de inserturi, potrivit studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Presa Scrisă (MIPPS), realizat de BRAT. Printre medicamentele promovate de AG Direct în ziare și reviste s-au numărat Activmax, Prostarenov, Santex Fit, Colonforte și Physio Care.

Pe locul secund în top s-a plasat Direct Group, un alt vânzător de medicamente și suplimente alimentare, cu un volum brut de 4,7 milioane de euro (rate card) pentru 690 de machete publicitare. Direct Group a promovat Remaxin, Flexaplus, Foot Mask și Manuskin Active.

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR TEMATICE – IANUARIE 2019

Porsche România, importatorul auto pentru mărcile Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda și Volkswagen Autovehicule Comerciale, a comandat 654 de machete publicitare în valoare de 3,5 milioane de euro (rate card).

Bugetele de publicitate au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card), din care nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.

Pe locul patru s-a plasat un alt retailer de medicamente, Hilcon, care comercializează Prematrol, Sex Power și Ejacontrol. Hilcon a înregistrat un buget de publicitate de 1,94 milioane de euro (rate card) pentru 480 de inserturi.

De altfel, categoria Farmaceutice/Sănătate deține primul loc în topul celor mai mari investitori în publicitatea print, cu un volum de 21,4 milioane de euro (rate card), reprezentând 26,5% din bugetul total investit în presa tipărită, în 2018.

Pe locul secund urmează categoria Automobile, cu un buget de 7,73 milioane de euro (rate card), având o cotă de piață de 9,6%. Categoria Divertisment & Media/Timp Liber a avut un buget de 6,78 milioane de euro (rate card).

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – IANUARIE 2019

Magazinele și companiile de retail au investit 6,06 milioane de euro, în timp ce categoria Cosmetice&Parfumerie a atins un buget de publicitate în valoare de 5,8 milioane de euro (rate card).

Volumul total de publicitate în print a fost de 80.950.955 euro (rate card), în scădere cu 11,3% față de 2017, iar numărul de machete publicitare a fost de 43.609, mai mic cu 7,9% față de aceeași perioadă a anului precedent.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii