FacebookTwitterLinkedIn

 „Țara Făgărașului” este un proiect realizat din investițiile făcute de cele 26 UAT-uri, bani publici din bugete locale, notează Agerpres.

„Anul trecut am alocat 30.000 de euro pentru construcţia unui brand local intitulat Ţara Făgăraşului. A fost un efort destul de mare, pentru că ne străduim să ieşim din noroiul satului românesc”,  a punctat președintele Asociaţiei, Florin Ioani, care este şi primar al comunei Viştea din judeţul Braşov, în cadrul unui eveniment de promovare a brandului.

Potrivit acestuia, în Ţara Făgăraşului se face „un turism de linişte”, diferit de cel din zonele metropolitane.

„Am conştientizat cu toţii că împreună putem crea un concept, un brand şi să devenim o destinaţie în mijlocul ţării. Zona noastră nu a fost până acum o zonă prin excelenţă de turism. Aceasta s-a dezvoltat în ultimii 15 -20 de ani, când am început să ne consolidăm şi să ne remarcăm. Aflându-ne între două oraşe importante – Sibiu şi Braşov – trebuie cumva să ieşim în evidenţă printr-o destinaţie de sine stătătoare şi diferită de cea metropolitană. Noi facem un turism aparte, un turism de nişă, un turism de linişte, diferit de cel din zonele urbane”, a subliniat Florin Ioani.

Acesta a mai explicat că strategia de dezvoltare a zonei a fost construită pe trei piloni: munte, apă şi deal pentru că „Ţara Făgăraşului” se află la poalele Munţilor Făgăraş, cei mai importanţi şi spectaculoşi din România, unde există şi un brâu de sate, care formează partea de cultură şi de completare a patrimoniului cultural.

Pentru anul 2021, zona turistică promovată în proiectul „Țara Făgărașului” are și un motto: “întoarcerea la natură”.

Președintele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Ţara Făgăraşului a mai precizat că în această zonă există aproximativ 400 de unităţi de cazare, cele mai multe case de vacanţe şi pensiuni, majoritatea fiind clasificate cu trei margarete.