FacebookTwitterLinkedIn

Cristian Covaciu ne-a spus că decizia de a fonda o afacere de familie a fost, mai presus de toate, „o necesitate de supravieţuire”, dar că toată lumea s-a implicat fiindcă le-a făcut şi încă le mai face plăcere. Astăzi, compania IPEC, pornită dintr-un garaj, de o întreaga familie, este unul dintre partenerii cei mai importanţi ai grupului suedez IKEA pentru articolele de menaj din porţelan. Cristian Covaciu ne-a spus că, deja, copiii săi, deşi au 13 ani, sunt implicaţi şi ei în afacere. „Vin şi lipesc coduri de bare şi aplică marcaje…primesc la fel de mulţi bani pe oră ca un muncitor necalificat”, spune antreprenorul. De aceea, spune că visul copiilor săi este „să devină IPEC-işti”. Principalele avantaje ale business-ului de familie este o libertate mai mare în decizii şi, la fel de important, încredere mai mare în parteneri. Glumeşte spunând că atunci când se ceartă regretă că este implicat într-o afacere de familie, însă tot el completează „te cerţi ca partener şi te împaci ca familie”. Spune că, deşi nu a făcut parte până acum dintr-o reţea internaţională a afacerilor de famile, a primit recent o invitaţie căreia se gândeşte să îi dea curs.

GALERIE FOTO: Familiile din spatele unor afaceri românești de milioane de euro

Articol apărut în ediţia specială Forbes, Afaceri în Familie. Vedeţi aici ce alte articole mai conţine aceasta.