FacebookTwitterLinkedIn

Cele 1.500 de magazine online care folosesc platforma SaaS de eCommerce furnizată de MerchantPro au vândut cu 10% mai mult de la începutul conflictului din Ucraina. Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 de euro, în creștere cu 8% față de anul precedent.

”Declanșarea conflictului din Ucraina a venit cu incertitudini, cu riscuri, consumatorii au devenit mai exigenți cu achizițiile online, mai atenți. În aceste condiții, accentul este pus pe creșterea indicatorilor de profitabilitate a magazinelor online (…)”, a afirmat Arthur Rădulescu, CEO al MerchantPro.

Impactul conflictului din Ucraina s-a reflectat mai întâi în achizițiile clientului final, care au scăzut cu peste 20% în ultima săptămână din februarie.

Ulterior, comerțul online și-a revenit și a atins cel mai mare număr de comenzi în luna mai, cu un avans de 24%.

La nivelul comercianților, volumul comenzilor s-a temperat, ca urmare a perioadei de vacanță.

Comerțul online marchează o tendință de consolidare a prezenței online în zona de backend, cu optimizări și automatizări ce pregătesc magazinele pentru perioade de vârf, respectiv sezonul reducerilor și al sărbătorile de iarnă.

Consumatorii români ”rămân fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat în ultimii doi ani, apelând tot mai des pentru achiziții la magazinele online”, a mai spus Rădulescu.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități de eCommerce, servicii de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților de dezvoltare.