Asociația Aeroporturilor din România (AAR) și Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România vor să încheie un parteneriat pentru a determina creșterea numărului de pasageri și turiști străini către destinații turistice din România.
”Fără o campanie concentrată pentru incoming (aducerea de turiști străini), industria ospitalității din România nu poate crește contribuția la PIB numai din circulația de tichete de vacanță. Nu i se poate cere industriei HORECA să aducă aport la încasări și venituri în bugetul statului și să își crească serviciile și investițiile, fără nici un suport în promovarea și susținerea destinației România”, a declarat președintele AAR, David Ciceo.
Prin acest parteneriat, cele două entități vor să disemineze în aeroporturi materiale de informare și promovare turistică și să atragă mai multe curse aeriene internaționale către destinațiile de vacanță din România.
În 2021, aeroporturile românești au înregistrat 11 milioane de pasageri, o creștere cu 40% față de 2020.
În primele șapte luni din 2022, numărul pasagerilor în zbor s-a ridicat tot la 11 milioane, aproape de nivelul din 2019.
”Ținând cont că 85% din această circulatie aeriană provine din zboruri externe, aveți explicația scăderii numărului de turiști români în vacanță în România în acest an”, a adăugat Ciceo.