FacebookTwitterLinkedIn

Trei tineri și-au propus să promoveze cultura, tradițiile, istoria și mitologia țării noastre, „șlefuind” astfel turismul și prezentând atracții mai puțin cunoscute românilor într-o manieră digitalizată.

Constantin-Iulian Tănașcu are 27 de ani și a absolvit ca șef de promoție Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE), Facultatea de Informatică din cadrul Universității Titu Maiorescu (UTM), masterul de Management și Marketing Internațional din cadrul ASE și masterul de Securitate Cibernetică din cadrul UTM, iar în prezent este student-doctorand la Școala Doctorală de Management. 

Iuliana-Andreea Călina este din București și are 23 de ani. A absolvit Facultatea de Finanțe-Bănci, Contabilitate și Administrarea Afacerilor din cadrul UTM ca șef de promoție, iar în prezent este masterandă în ultimul an în cadrul programului de Master în Contabilitate, Audit și Expertiză Contabilă.

Iată cine sunt tinerii din promoția 2022 – Forbes 30 sub 30

Robert-Andrei Costache are 26 de ani, s-a născut în Giurgiu și este absolvent al Facultății de Management și al programului de master Management și Marketing Internațional din cadrul ASE. În prezent, este student-doctorand al Școlii Doctorale de Management la aceeași instituție și cercetează posibilități de stimulare a antreprenoriatului autohton în contextul revoluției industriale 4.0.

Cei trei au în comun o pasiune puternică pentru istorie, cultură și călătorii. Le place să descopere locuri de vizitat mai puțin cunoscute și mediatizate, precum și poveștile care se ascund în spatele oamenilor care au trăit sau care încă trăiesc acolo, pentru ca mai apoi să împărtășească aceste experiențe publicului larg. „Îmi place să fotografiez locurile și momentele respective, deoarece o imagine poate transmite mult mai mult decât cuvintele”, spune Iuliana Călina. „Am crescut cu o dorință puternică de a aduce un plus de valoare atât societății românești, cât și celei internaționale”, susține Robert Costache.

Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

În timpul primei facultăți, Iulian Tănașcu a încercat să acumuleze experiență în diferite domenii. A început cu internship-uri în companii, precum DHL România, Daimler-Mercedes România și Athenee Palace. Apoi s-a angajat la Allianz Țiriac pe partea de audit și la Metro România pe partea de controlling. Ulterior, Tănașcu a înființat Asociația ,,Călător prin România” . Pentru a rămâne conectat cu multinaționalele și cu lumea de business, tânărul a continuat cu un job la E-On România, unde are rolul de Senior Pricing Analyst.

Cariera profesională a lui Robert Costache a început ca agent de turism, continuând apoi ca agent de asigurări, consilier în cabinetul primarului Municipiului Giurgiu, consilier parlamentar și trainer în cadrul LogiScool Giurgiu. În prezent, este consilier la cabinetul secretarului de stat Florin-Sergiu Dobrescu, în cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului. În cadrul Asociației „Călător prin România”, Robert Costache activează în funcția de Business Developer în județul Giurgiu. În urma câștigării celei mai mari competiții civice din România, intitulată „Civic Avengers”, din 2018, Robert și Iulian au participat la evenimentul intitulat „O discuție la cafea cu președintele României”, alături de Klaus Iohannis și Diana Maria Voicu. „Acela a fost momentul care m-a impulsionat să ajut și eu la rândul meu societatea și mi-a dat speranța că doar prin implicare colectivă putem realiza lucrurile pe care doar le visăm”, spune Robert Costache.

Parcursul profesional al Iulianei Călina pornește în al doilea an de facultate, când a început să lucreze full-time în cadrul Telekom România. Ulterior, a ajuns la compania Cameron România, unde lucrează și în prezent, în funcția de Management Accountant. Începând cu anul 2019, s-a alăturat Asociației „Călător prin România”, unde se ocupă direct de contactarea și negocierea cu toate primăriile din țară, precum și de partea economică a proiectelor pe care le implementează. „Încă din momentul în care am intrat în asociație, am realizat cât de important este să îți diversifici spectrul de cunoștințe și să te implici în dezvoltarea proiectelor pentru comunitate (…)”, afirmă Iuliana Călina.

Proiectul ,,Călător prin România’’ a obținut validare prin obținerea unor premii importante, precum Business Elites’ Top 30 under 30 from Eastern Europe – acordat de o revistă din Statele Unite ale Americii pentru tinerii care aduceau în fața unui juriu proiecte de dezvoltare cu impact asupra tinerilor; Premiul I în cadrul Galei Societăților Civile – categoria Artă și Cultură – pentru proiectul ,,Digitalizarea Turismului din România’’. Iar anul acesta sunt nominalizați, tot în cadrul Galei Societăților Civile – categoria Artă și Cultură –, pentru proiectul ,,Cimitirul Bellu – Muzeu în aer liber’’. 

,,Digitalizarea turismului din România” este primul proiect mare al Asociației ,,Călător prin România”, care a debutat în 2018, atunci când la Romexpo se desfășura Târgul de Turism al României. Astfel, Iulian Tănașcu a venit cu ideea de a forma o echipă formată din Iuliana Călina, Robert Costache și alți voluntari (50 în prezent). „Am luat într-o mână harta și în cealaltă aparatul de fotografiat și am pornit să descoperim țara”, spune acesta. Înainte de a porni la drum, încheiau un parteneriat cu administrația locală de acolo, prin care se angajau să descopere potențialul turistic, să îl documenteze și să-l marcheze cu plăcuțe care aveau un cod QR. Astfel, turistul vine, scanează codul și este redirecționat pe platforma realizată de ei, unde selectează o limbă din cele disponibile și începe să citească istoria și legendele locului respectiv. De atunci, au montat peste 300 de astfel de plăcuțe, scanate în prezent de peste 600.000 de turiști.

Proiectul „Pădurile eroilor” a debutat în județul Giurgiu spre finalul pandemiei. Atunci echipa lor a reușit să dezafecteze o groapă de gunoi, să o igienizeze și să o transforme într-o mică pădure de salcâm (7.000 de copaci), plantată pe 2 hectare. 

O altă inițiativă este ,,Digitalizarea educației din România”, prin care au fost donate tablete pentru 300 de elevi din trei comune din județul Giurgiu și peste 150 de dispozitive pentru tinerii din Ialomița.

Misiunea celor trei este de a scoate la lumină potențialul turistic și cultural al României, de a dezvolta comunitățile și de a proteja patrimoniul natural și construit al țării. „În momentul de față, ne apropiem de un milion de turiști care vizitează anual platforma noastră. Când vom ajunge la un număr de vizitatori anual egal cu numărul cetățenilor din România, ne vom orienta spre Republica Moldova, Ungaria și Bulgaria”, conchid cei trei.

Robert Costache