Doi frați ambițioși vor să pună România pe harta mondială a producătorilor de automobile de performanță.
Frații Andrei și Alexandru Ungureanu, în vârstă de 22 și, respectiv, 26 de ani, sunt din Râmnicu Vâlcea. Andrei a absolvit Facultatea de Relații Economice Internaționale din cadrul Academiei de Studii Economice din București, iar Alexandru – Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor din cadrul Universității Politehnice din București.
Iată cine sunt tinerii din promoția 2022 – Forbes 30 sub 30
Încă din copilărie, Andrei Ungureanu a fost pasionat de domeniul auto, „priveam mașinile de performanță ca pe niște entități vii care așteaptă să fie îmblânzite de cei curajoși și care te forțează să-ți descoperi propriile limite, iar apoi să ți le întreci”. La liceu și-a descoperit și pasiunea pentru antreprenoriat citind cartea „De la idee la bani”, care i-a deschis noi perspective asupra a ce poți fi în stare să realizezi, insuflându-i ideea că niciun vis nu este imposibil de atins atât timp cât îți dorești cu adevărat. Lui Andrei îi plac provocările și a înțeles că prin business ar putea să își pună în aplicare toate ideile.
Alexandru Ungureanu a visat la o carieră de antreprenor de când se știe, iar, începând cu primul an de liceu, s-a înscris într-un ONG în Râmnicu Vâlcea, unde s-a implicat în mai multe proiecte de dezvoltare non-formală a tinerilor. Proiectul de referință constă în crearea unui departament de fundraising prin care și-a descoperit cele mai importante abilități: cunoștințe financiare, juridice, plan de afaceri, people management, vorbitul în public și vânzările.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Parcursul profesional al lui Andrei Ungureanu este extrem de divers. A fost timp de mai bine de 4 ani și jumătate director financiar în cadrul ONG-ului „Next and Co”, specialist în vânzări şi marketing la agenţia de publicitate „Brand your Business” timp de aproximativ 2 ani, membru de peste 4 ani la Fundația Romanian Business Leaders, ambasador timp de doi ani la „Vreau să fiu antreprenor”, iar din anul 2019 este membru de bază al echipei RePatriot și cofondator LP: One Motor.
Alexandru Ungureanu este și el membru al echipei RePatriot, fondator Quick Leap și cofondator LP: One Motor. A fost Project Manager și Scrum Master la eMAG, dar și Network Management System Administrator la Vodafone.
LP: One Motor a pornit de la visul lui Andrei Ungureanu de a crea o marcă auto de performanță. Astfel, a cercetat piața auto în cel mai mic detaliu; „Înainte să fiu un bun antreprenor în industrie, știam piața foarte bine din postura de posibil client, știam ce se caută și care este trendul”. Tânărul a identificat o nevoie în segmentul „track day cars’’, care a prins amploare în ultimii ani. Persoanele pasionate arată un interes major în achiziționarea unor astfel de vehicule, așteptând și 3 ani pentru a intra în posesia unui model din acest segment specific. Ulterior, și-a construit echipa, în total a avut peste 150 de aplicanți pentru posturi și discuții cu peste 40 de companii consacrate în domeniul auto.
„Ne dorim ca fiecare persoană care pilotează un prototip de serie marca LP: One să se simtă cu adevărat un pilot de curse”, spun frații Ungureanu. Prin divizia de curse a grupului LP: One Motor, cei doi tineri își doresc să livreze către echipele de motorsport din întreaga lume o mașină de standard înalt cu care să poată ataca primul loc în cursele de GT4. Prototipul lor este construit având în minte elementele de rentabilitate, calitate, avantaje competitive și performanță absolută. Firmele cu care lucrează în dezvoltarea proiectului sunt CSP Design, Audi Sport, Renault, Demon Tweeks, Sin Cars, RePatriot, Dojo Motorsport, Sculptronix, Alten România și Willi Motorsport.
Valoarea proiectului până în prezent este estimată la aproximativ 400.000 de euro, având o echipă de 50 de oameni implicați în dezvoltare, ingineri din Formula 1, manageri de producție cu peste 12 prototipuri construite, dar și juniori care aduc o perspectivă tânără, lipsită de frici.
LP: One vizează ca producția de mașini să fie externalizată în toate țările din Europa, dar prioritizând toate precomenzile primite în România. Producția o să fie una limitată, 100 de unități anual din fiecare model. Totodată, compania se pregătește să obțină o rundă de finanțare de aproximativ 1,6 milioane de euro, pentru a finaliza dezvoltarea modelului LP: One Asera GT4, o mașină care va fi comercializată pentru echipele de curse internaționale. Pasul următor fiind producția de serie omologabilă pentru uz rutier, cursele din campionatul european de GT4 reprezintă rampa lor de lansare ca brand în industrie, rezultatele pozitive stimulând comenzile pentru producția de serie.
„Din punct de vedere economic, consider că este momentul potrivit pentru lansarea proiectului, chiar dacă este o presiune pe marile companii din industria auto de migrare către o producție preponderentă de mașini electrice. Modelele sport au devenit foarte digitalizate, reducând astfel plăcerea de a conduce o mașină sport veritabilă. Această industrie înregistrează o creștere considerabilă a cotei de piață, iar LP: One este pregătită să restabilească simbioza om-mașină, creând o mașină care să se muleze pe gusturile oricărui purist din industria auto”, susține Alexandru Ungureanu.