FacebookTwitterLinkedIn

Uber Technologies Inc a anunțat vineri că își asumă responsabilitatea pentru că a ascuns cazul de scurgere de date din 2016, care a afectat protecția datelor a 57 de milioane de pasageri și de șoferi, evitând astfel un proces penal și acceptând o înțelegere financiară.

Chiar dacă Federal Trade Commission a SUA a investigat statusul protecției datelor companiei, în raportul din noiembrie 2016 personalul Uber nu a raportat faptul că au fost sparte serverele și s-au scurs datele personale a milioane de utilizatori și șoferi.

Procurorul SUA Stephanie Hinds din San Francisco a spus că Uber a așteptat aproximativ un an pentru a raporta acest lucru, până când la conducerea companiei a venit o nouă echipă care “a stabilit un ton puternic de la început” cu privire la etica și la regulile de conformitate.

Hinds a spus că decizia de a nu duce Uber în instanță reflectă decizia noului management de a deschide compania pentru investigații și de a dezvălui prompt orice neconcordanță. Uber nu a răspuns cererilor de a comenta pe acest subiect, potrivit Reuters.

Uber a avut un program care răsplătește cercetătorii și inginerii de securitate care raportează posibile probleme și nu pun sub preș situațiile în care se întâmplă furturi de date. În septembrie 2018, Uber a plătit 148 de milioane de dolari pentru a acoperi acuzațiile tuturor celor 50 de state și Washington .C., conform cărora compania a fost prea lentă în a denunța spargerea de date.

Acțiunile Uber au închis ziua de ieri cu 93 de cenți în scădere, adică la 23,30 dolari. Decizia Curții de a nu merge înainte cu procesul legal a fost anunțată după ce s-au închis piețele.