Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul ziarelor naționale cu cele mai mari vânzări de publicitate în anul 2018

Anul trecut, cele 9 ziare naționale monitorizate de BRAT au înregistrat vânzări totale de publicitate în valoare de 28,2 milioane de euro (rate card). Publicitatea în presa locală s-a redus cu 7,1%, iar cea pentru reviste s-a diminuat cu 12%.
ziare nationale

Volumul brut de publicitate atras de cele 9 ziarele naționale s-a ridicat la 28,2 milioane de euro (rate card  ), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Presa Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT. Bugetul este în scădere cu 11,2% față de anul 2017. Volum de publicitate atras de ziarele naționale reprezintă 35% din totalul investițiilor publicitare în print.

Tabloidul „Click!” a înregistrat un buget de 9,7 milioane de euro (rate) pentru 2.143 de inserturi apărute în ziar. Pe următoarele locuri în top se află „Libertatea” și „Ziarul Financiar”.

Bugetele de publicitate au fost calculate pe baza tarifelor-listă (rate card), fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editori.

Pe segmentul de reviste (periodice, săptămânale și lunare), investițiile publicitare s-au ridicat la 46,3 milioane de euro (rate card), în scădere cu 12%. Cota de piață deținută de acest segment din totalul publicității în print este de 57,3%. În reviste s-au publicat 11.745 de inserturi, în scădere cu 11% față de anul 2017. Revistele cu cele mai mari vânzări de publicitate (rate card) au fost: „Șapte seri”, „Elle”, „Forbes România” și „Cosmopolitan”.

Publicitatea în ziarele locale și regionale s-a ridicat la 6,29 milioane de euro (rate card), în scădere cu 7% față de 2017. Cota de piață a fost de 7,8%. Ziarele cu cele mai mari vânzări de publicitate au fost: „Ziarul de Iași”, „Szekely Hirmondo” și „Zi de zi”.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii