
Cele opt televiziunilor de știri înscrise în sistemul național de măsurare a audienței TV au furnizat clienților publicitar un volum total de audiență de 308.514 GRP’30 pe targetul All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în scădere cu 5,5% față de anul precedent.
Din cele opt televiziuni, trei n-au contat în livrările de puncte de audiență pentru reclamele difuzate: Aleph News (412 GRP’30), TVR Info (18 GRP’30) și EuroNews România (3 GRP’30).
Televiziunea România TV a furnizat investitorilor publicitari un volum de audiență de 98.490 GRP’30 All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în scădere cu 21% față de anul 2021. Totuși, România TV și-a conservat poziția a patra în topul audienței naționale, după Pro TV, Antena 1 și Kanal D.
Antena 3 CNN a livrat 92.933 GRP’30 All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în creștere cu 9% față de volumul din anul precedent.
Precizare: În această analiză s-a folosit targetul de populație Național 21 – 54 de ani, grade ESOMAR ABCD, pentru că, în 2022, multe televiziuni au renunțat la vânzarea pe targetul comercial tradițional: 18 – 49 ani, urban.
Un GRP’30 pe targetul Național 21 – 54 de ani, grade ESOMAR ABCD reprezintă 65.000 de persoane.
Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.
Digi24 a înregistrat o creștere de audiență de 4,4%, având un volum de 73.410 GRP’30 pe targetul analizat.
Audiența livrată clienților publicitari de Realitatea Plus a crescut cu 9,4% față de anul 2021, obținând un buget de 28.282 GRP’30 All 21 – 54 de ani, ABCD Național.
Televiziunea B1 TV a suferit o scădere de 22,3% a volumului de audiență. Acesta a fost de 14.967 puncte de audiență pe targetul All 21 – 54 de ani, ABCD Național.
Cele cinci televiziuni care contează în businessul de publicitate de pe nișa știrilor au avut o cotă cumulată de piață de 13,2%.
Cu alte cuvinte, 13,2% din totalul bugetului de audiență livrat de piața TV (83 de televiziuni), în 2022, a fost furnizat de acest segment. Cota de piață din 2022 este mai mare cu 0,7 puncte procentuale față de cea din 2021.