În martie, prima lună a războiului din Ucraina, televiziunile de știri Antena 3 și Digi24 au înregistrat creșteri importante de audiență la nivel național față de luna precedentă, în timp ce televiziunile comerciale de divertisment Pro TV, Antena 1 și Kanal D au suferit pierderi generate de încălzirea vremii (consumul sezonier pe telecomandă).
În prima lună a războiului din Ucraina, Antena 3 a reușit performanța de a atrage 61.000 de telespectatori în plus față de februarie, cea mai mare creștere de audiență de pe piața TV.
Astfel, audiența medie a Antenei 3 a atins 300.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), ocupând a patra poziție în topul audienței naționale, conform măsurătorilor Kantar Media.
La mică distanță s-a situat România TV, cu un rating mediu de 288.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), dar în scădere cu 13.000 de persoane față de februarie.
Digi24 a urcat pe locul 6 în topul audienței naționale, cu un rating mediu de 114.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Televiziunea grupului DIGI a câștigat 27.000 de persoane față de luna precedentă.
Realitatea Plus (locul 8) a câștigat 6.000 de telespectatori, iar B1 TV (locul 15) și-a adăugat 5.000 de persoane față de luna februarie.
Cele cinci televiziuni de știri – Antena 3, România TV, Digi24, Realitatea Plus și B1 TV – au avut o cotă de piață (de vizionare) de 21,81%, adică 21,81% dintre românii care s-au uitat la televizor în cursul lunii martie au urmărit unul dintre aceste programe. În februarie, cota de piață a fost de 18,87%. Așadar, cota de piață pe nișa televiziunilor de știri s-a majorat cu aproape 3 puncte procentuale.
Încălzirea vremii a contribuit la scăderea audiențelor celor trei mari televiziuni Pro TV, Antena 1 și Kanal D. Pro TV a pierdut 63.000 de telespectatori față de februarie, în timp ce Antena 1 și Kanal D a suferit scăderi de 37.000, respectiv 41.000. În ciuda pierderilor importante, cele trei televiziuni și-au conservat pozițiile în topul național de audiență.
Alte televiziuni care au suferit pierderi de audiență: Prima TV (-2.000 de telespectatori), TVR 1 (-10.000), DigiSport 1 (-10.000) și Pro Cinema (-6.000).
Televiziunea publică TVR 1 a ocupat locul 12 în topul național cu un rating mediu de 64.000 de telespectatori pe minut.
Televiziunile care au câștigat audiență față de februarie: Antena Stars (7.000), Happy Channel (7.000) și Național TV (2.000).