
În luna aprilie, cele mai mari pierderi de audiență, la nivel național, față de luna precedentă au fost înregistrate de televiziunile Pro TV și Kanal D. Antena 1 a reușit să-și conserve ratingul general. Noua televiziune Kanal D2 (sora mai mică a televiziunii Kanal D), deținută de grupul Dogan (Turcia), a intrat în forță în sondajele de audiență cu o medie națională de 20.000 de telespectatori pe minut, locul 27 în topul general.
Pro TV a pierdut 40.000 de telespectatori la nivel național față de luna anterioară, dar continuă să fie liderul detașat în topul audienței TV, cu un rating general de 630.000 de persoane pe minut (toată ziua).
Antena 1 a înregistrat un rating general de 470.000 de persoane pe minut, cu 1.000 de telespectatori mai mult decât în martie.
Audiența generală a televiziunii Kanal D a suferit o scădere de 37.000 de telespectatori față de cea din martie. Ratingul Kanal D s-a situat la 363.000 de persoane pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media.
Cele trei mari televiziuni au acumulat o cotă de piață (de vizionare) de 43% dintr-un total de 87 de televiziuni înscrise în studiul național de audiență TV deținut de ARMADATA. Adică, 43% dintre românii care s-au uitat la televizor, în cursul lunii aprilie, au urmărit una dintre cele trei televiziuni generaliste.
Un salt important în audiență l-a realizat DigiSport 1, care a beneficiat de transmisiunile meciurilor de fotbal din campionatul intern și din competițiile internaționale. DigiSport 1 a câștigat 14.000 de telespectatori față de martie, situându-se pe locul 7 în topul audienței generale cu un rating de 81.000 de persoane pe minut.
În aprilie, România TV, cea mai urmărită televiziune de știri, și-a conservat ratingul din martie: 200.000 de telespectatori pe minut.
Kanal D2, televiziunea grupului Dogan Media Internațional (Turcia), recent lansată pe piață, a avut un rating general de 20.000 de telespectatori pe minut, ocupând locul 27 în ierarhia generală, în spatele B1 TV (22.000) și în fața televiziunilor AXN și History.
Televiziunile care au câștigat audiență față de luna martie: Antena 3 CNN (+2.000 de telespectatori pe minut), Film Cafe (+2.000), Digi24 (+5.000), Pro Cinema (+8.000), Național TV (6.000) și TVR 1 (+4.000).
TVR 1 continuă să ocupe locul 15 în topul audienței naționale.
Televiziunile care au suferit pierderi de audiență comparativ cu martie: Antena Stars (-6.000 de telespectatori), Happy Channel (-1.000), Realitatea Plus (-3.000) și Prima TV (-2.000).
Alte televiziuni de știri au înregistrat următoarele ratinguri:
TVR Info – 6.000 de telespectatori
Prima News – 2.000 de telespectatori pe minut
Aleph News – 1.000 de telespectatori pe minut.