
Reclamele comandate pe TV de 16 bănci comerciale și o instituție financiară nebancară (Provident) au acumulat 75.490 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 6,8% față de anul 2017.
Acest buget reprezintă 3,3% din audiența totală furnizată clienților publicitari de piața TV din România, în anul 2018.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Pe primul loc în topul băncilor cu cel mai mare consum de publicitate TV se află BCR, care a înregistrat o creștere de 102,1% a volumului de audiență, ajungând la 12.809 GRP’30 pe targetul comercial.
Pe locul secund s-a plasat ING Group, cu 11.019 puncte de audiență pe targetul comercial, în scădere cu 23,9% față de 2017.
Campania TV de rebranding Piraeus Bank, care s-a transformat în First Bank, a acumulat un volum de 3.099 GRP’30 pe targetul comercial. Până la această operațiune, Piraeus Bank consumase pe parcursul anului un volum de 2.103 puncte de audiență. Bancpost, care a fost preluată de Banca Transilvania, a consumat pentru reclamele TV un buget de 1.594 de puncte de audiență.
Bănci care și-au crescut consumul de publicitate TV față de 2017: Alpha Bank (5,7%), Raiffeisen Bank (12%), CEC (24,3%), Banca Transilvania (111,3%), Piraeus Bank (83,1%) și Unicredit Bank (11%).
Bănci care și-au diminuat investițiile în publicitate: BRD Group Societe General (-16,3%), Patria Bank (-28,4%), Libra Internet Bank (-47,3%) și Provident – instituție financiară nebancară (-47,1%).