Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul băncilor cu cele mai mari bugete de publicitate pe televiziune în anul 2018

Volumul de audiență obținut de campaniile de publicitate TV derulate de băncile comerciale și instituțiile financiare nebancare a crescut cu 6,8% în 2018 față de anul precedent. BCR și-a dublat consumul de publicitate TV față de 2017.
bank

Reclamele comandate pe TV de 16 bănci comerciale și o instituție financiară nebancară (Provident) au acumulat 75.490 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 6,8% față de anul 2017.

Acest buget reprezintă 3,3% din audiența totală furnizată clienților publicitari de piața TV din România, în anul 2018.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Pe primul loc în topul băncilor cu cel mai mare consum de publicitate TV se află BCR, care a înregistrat o creștere de 102,1% a volumului de audiență, ajungând la 12.809 GRP’30 pe targetul comercial.

Pe locul secund s-a plasat ING Group, cu 11.019 puncte de audiență pe targetul comercial, în scădere cu 23,9% față de 2017.

Campania TV de rebranding Piraeus Bank, care s-a transformat în First Bank, a acumulat un volum de 3.099 GRP’30 pe targetul comercial. Până la această operațiune, Piraeus Bank consumase pe parcursul anului un volum de 2.103 puncte de audiență. Bancpost, care a fost preluată de Banca Transilvania, a consumat pentru reclamele TV un buget de 1.594 de puncte de audiență.

Bănci care și-au crescut consumul de publicitate TV față de 2017: Alpha Bank (5,7%), Raiffeisen Bank (12%), CEC (24,3%), Banca Transilvania (111,3%), Piraeus Bank (83,1%) și Unicredit Bank (11%).

Bănci care și-au diminuat investițiile în publicitate: BRD Group Societe General (-16,3%), Patria Bank (-28,4%), Libra Internet Bank (-47,3%) și Provident – instituție financiară nebancară (-47,1%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii