Banca Comercială Română (BCR) este liderul consumului de publicitate TV în 2019, cu 8.586 GRP’30 pe targetul comercial, dar volumul său de audiență a fost mai mic cu 33% față de anul 2018.
Provident (Instituție Financiară Nebancară) ocupă locul secund în top, înregistrând o creștere de 11% a expunerii reclamelor pe micile ecrane.
Pe ultima treaptă a podiumului se află Raiffeisen Bank al cărui buget de audiență – 6.819 GRP’30 – este mai mic cu 29,2% față de 2018.
Alte bănci care și-au majorat volumul de audiență: CEC Bank (26,8%) și OTP Bank (80,4%).
Bănci care și-au redus volumul de audiență TV față de anul 2018: ING Group (-45%), Alpha Bank (-43,7%), BRD Group Société Générale (-26,1%), Banca Transilvania (-21%), First Bank (-28,5%), Unicredit Bank (-29,5%), Credius IFN (-42,7%), Garanti Bank (-41,8%), Libra Internet Bank (-59,7%) și Patria Bank (-76,6%).
Bugetul de audiență obținut de reclamele băncilor reprezentă doar 2,5% din volumul total de GRP-uri consumat pe piața TV în 2019.
Topul bugetelor de publicitate investite pe nișa televiziunilor de știri în anul 2019
Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate investite în televiziune, în anul 2019
Topul televiziunilor care au obținut cele mai mari volume de publicitate în anul 2019