FacebookTwitterLinkedIn

2021 este cel mai bun an de până acum al pieței agențiilor de marketing digital din România. Piața digitală a înregistrată o creștere substanțială de 32% față de anul 2020. Majorarea confirmă că digitalul este la putere.

UPDATE 1 – A fost adăugată în top agenția NION cu o cifră de afaceri de 178.557 euro și un profit net de 23.701 euro.

(articolul ințial)

În 2021, majoritatea agențiilor de marketing digital și-au consolidat afacerile, cererea de astfel de servicii fiind în creștere, după anul de groază 2020.

Clienții au căpătat încredere și s-au convins că fără digital… vor dispărea. Drept dovadă, multe afaceri ale agențiilor de marketing în digital au crescut, pe alocuri, fabulos, conform bilanțurilor financiare recent apărute pe site-ul Ministerului Finanțelor.

În 2021, cele 70 de agenții de publicitate digitală și marketing, monitorizate de „Forbes România”, au avut afaceri totale de 125,2 milioane de euro, în creștere cu 31,7%, față de anul precedent. Este o majorare spectaculoasă, singulară ca dinamică în afacerile de comunicare din România.

Profitul net cumulat a fost de 15.093.397 euro, mai mare cu 15,6% față de 2020. (Au fost comparate aceleași 70 de companii din 2020.)

Rata profitului a fost de 12% pe întreaga piață.

În topul digital „Forbes România” nu sunt incluse agențiile deținute de grupul Publicis România, pentru că acestea sunt divizii fără personalitate juridică și care activează sub „umbrela” companiilor Lion Communication și Publicis Groupe Media Bucharest. Dacă bilanțurile financiare ale afacerilor digitale ale grupului Publicis ar fi disponibile, atunci piața din România ar putea fi evaluată la adevărata sa dimensiune.

Până la ora redactării acestui articol, bilanțurile agențiilor Silkweb și Champaigns nu sunt publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Numărul angajaților celor 70 de companii a fost de 1.443, potrivit datelor de bilanț depuse la Ministerul Finanțelor Publice, față de 1.283 în 2020. Așadar, marketingul digital a reușit să atragă forță de muncă, deși și acest domeniu se confruntă cu o criză de specialiști.

Compania ZITEC a raportat o cifră de afaceri de 17,8 milioane de euro, în creștere cu 66,5% față de 2020, și un profit net de 1,66 milioane de euro, cel mai mare de pe piață.

Din cele 70 de firme monitorizate, doar cinci au raportat pierderi.

În 2021, 30 de agenții au raportat afaceri mai mari de un milion de euro, față de 23 în 2020.

Primele 10 agenții din top dețin o cotă de piață de 58% din cifra totală de afaceri de 125,2 milioane de euro.

Numeroase agenții și-au crescut spectaculos afacerile, cu procente din două cifre.

Agenții care au obținut creșteri ale cifrelor de afaceri față de 2020: Hogarth Worldwide (16,4%), MRM Parteneri (50%), Centrade Integrated (25,2%), 2Performant Network (24,2%), Prometheus Programmatic Agency (835%), Data Revolt (69%), Stefanini Infinit (25%), Tribal Worldwide Digital (35,4%), DWF – Genuine SEO Agency (45%), Syscom Digital (10,8%), Conversion Marketing (7,6%), Ideologiq (62,8%), Heist Industries (34,7%), Omniconvert (55%), Republika Interactive (27,2%), Canopy (59%), ContentSpeed (33%), Interactions (34%), Digital Star Marketing (73,7%), Evonomix (94,6%), SEO Cupcake (36,8%), White Image (5,5%), Tuio Social Media (28,5%), Mainstage Agency (64,4%), V8 Interactive (28,3%) și Outbox (25,4%).

Printre agențiile care au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri față de 2020 se numără: Kubis (-6,2%), Upswing (-21,4%), Grapefruit (-7,1%) și Digital Atelier Interactiv (-59%).

Cifrele de bilanț au fost calculate de „Forbes România” la cursul mediu BNR 2020 de 4,92 lei/euro.