FacebookTwitterLinkedIn

O strategie pe termen lung este cheia succesului în business și stă la baza Tinmar Energy, cea mai mare afacere antreprenorială din energie, care mizează acum, mai mult ca oricând, pe energie regenerabilă.

Încă de acum 10 ani, strategia grupului Tinmar, controlat de omul de afaceri Augustin Oancea, s-a axat pe înființarea și dezvoltarea de capacități de producție de energie regenerabilă. Pe lângă furnizarea de servicii integrate de calitate – energie electrică, produse petroliere și gaze naturale –, destinate consumatorilor industriali și casnici, compania s-a axat și pe energie verde. Tinmar a intrat în această piață prin dezvoltarea de la zero a unor proiecte fotovoltaice cu o putere instalată de 50 MWp, iar în decursul ultimilor trei ani și-a continuat planul de dezvoltare printr-o politică de achiziţii de parcuri fotovoltaice în funcţiune, investind în acest sens peste 50 de milioane de euro, „reuşind astfel să îşi dubleze capacitatea instalată din portofoliu, operând în prezent peste 105 MWp putere instalată în parcuri fotovoltaice”, așa cum au declarat recent oficialii grupului. „Pe termen mediu, ne dorim să depășim 1 GWp în capacități de producție deținute în proprietate sau în operare.”

Parte din strategia de investiţii a companiei se află și parteneriatul cu Complexul Energetic Oltenia, cel mai mare producător de energie termo din România, pentru dezvoltarea a patru parcuri solare de 280 MW şi o centrală pe gaze de 475 MW CCGT Turceni. Contractul de finanțare a fost semnat în luna iulie, iar proiectele vor fi dezvoltate prin intermediul a cinci entități juridice separate, cu o structură de participație egală. Investițiile totale necesare pentru dezvoltarea acestor capacități se ridică la aproximativ 595 de milioane de euro, însă companiile vor beneficia de finanțare din Fondul pentru Modernizare în proporție de 70% din valoarea investițiilor pentru parcurile fotovoltaice și de 50% pentru centrala pe gaz CCGT Turceni, precum și din alte surse. Conform calendarului estimativ, parcurile fotovoltaice vor fi operaţionale în 2024, iar centrala pe gaz în 2026. Ulterior, la Tinmar, o a doua componentă investițională va fi alocată pentru achiziționarea de parcuri operaționale, în timp ce a treia componentă este destinată dezvoltării și construcției de parcuri fotovoltaice de la zero, inclusiv cu baterii de stocare.

În prezent, furnizorul privat de energie este cel mai important business din portofoliul omului de afaceri. Fondată în urmă cu mai bine de 20 de ani, compania a comercializat inițial produse petroliere, dar a devenit cel mai mare furnizor privat de energie electrică din România, fiind trader în peste 20 de piețe, cu o prezență regională și multiple subsidiare în Europa. Businessul lui Oancea a ajuns în atenția publică în anul 2009, când a devenit prima companie românească înregistrată pe Bursa Europeană de Energie (EEX) și făcea trading pe 23 de piețe internaționale, iar acum este un brand puternic, cu o strategie axată pe creștere, și care îl poziționează pe omul de afaceri nu numai ca unul dintre cei mai puternici antreprenori din România, ci și ca un lider rezilient și axat pe soluții – caracteristici care se reflectă și în business. Așa cum spuneau recent oficialii grupului pentru Forbes România, „valorile brandului sunt întocmai componentele sau ingredientele care stau la baza fundației brandului Tinmar și reprezintă factorii care ne motivează și ne creionează comportamentul în raport cu partenerii, cu clienții noștri, la nivel de ADN al companiei. Valorile brandului Tinmar sunt eficiență, parteneriat, rigoare, empatie, suntem oameni de acțiune și rezolvatori de probleme”.

Modul lui Augustin Oancea de a face business la Tinmar se reflectă și în celelalte companii din portofoliul său, precum Intercereal, un important producător de cereale din Ialomiţa achiziționat în 2020 de la Ioan Niculae, care a dezvoltat grupul de firme din agribusiness Interagro. Preluarea companiei din agricultură a fost o decizie importantă pentru grupul Tinmar la acel moment, în pofida provocărilor din piață: pandemia, seceta și liberalizarea pieței de energie electrică. Alături de familia sa, omul de afaceri mai este activ în zona imobiliară, în HoReCa și educație.

locul 20

1,4 miliarde de lei

Augustin Oancea 

50 de ani | București

Energie și agricultură

Locul 17 în ediția 2022 a Forbes 500