FacebookTwitterLinkedIn

Este unul dintre cei mai discreți oameni de afaceri din România și lasă rezultatele să transmită succesul companiei fondate imediat după revoluție.

La aproape 30 de ani de la înființare, cea mai mare companie din portofoliul lui Cezar Rapotan își continuă dezvoltarea, finalizând o investiție de 25 de milioane de euro în cea mai mare platformă logistică din țară. Distribuitorul de materiale de construcții Arabesque, cu afaceri de 2,7 miliarde de lei și un profit 132,3 de milioane de lei în 2022, a inaugurat anul acesta cea mai mare platformă logistică din țară, la Suceava, cu o suprafață construită totală de aproximativ 22.000 mp. Platforma, pentru care au fost angajate 200 de persoane, se întinde pe o suprafață de 46.900 mp și este prima în care compania integrează un depozit Arabesque și un magazin Mathaus, cu peste 46.000 de produse pentru construcții și renovări pe stoc. 

Cezar Rapotan a intrat în mediul de business românesc în primii ani de după revoluție cu un magazin mic, de circa 200 de metri pătrați, în zona Ultimul Leu din Galați, specializat în comercializarea materialelor de construcții. Ulterior, a deschis un atelier, iar pentru că materialele de construcții nu erau puternic comercializate la acea vreme, a fondat Arabesque, astăzi unul dintre cei mai importanți jucători din industrie. De-a lungul anilor, omul de afaceri a demarat o strategie de business aparte, livrând materialele de construcții direct în șantier, activitate ce a adus o creștere a afacerilor, a profitului și, de asemenea, a vizibilității în regiune și la nivel național. Extinderea peste granițe a venit ca un pas natural, iar prima piață în care Arabesque a intrat a fost Republica Moldova, în 2005, iar după inaugurarea unui centru în Chișinău, businessul își făcea intrarea în Ucraina, sub denumirea de Budmax. Acum, Arabesque numără 38 de centre comerciale, dintre care 23 în România, echipa locală numără peste 3.200 de oameni, iar forța logistică este asigurată de cele peste 1.000 de camioane specializate. Divizia de retail MatHaus este destinată în special segmentului B2C și numără șapte magazine în orașele București, Iași, Pitești, Galați, Oradea, Craiova și Constanța și magazinul online mathaus.ro. Primul magazin sub acest brand a fost deschis în 2017, la Iaşi, în urma unei investiții de 10 milioane de euro. „Suntem specialiștii segmentului de materiale pentru construcții, finisaje și renovări și putem transfera experiența noastră din industrie către clienții persoane fizice care vizează un astfel de proiect”, susținea Rapotan la momentul inaugurării magazinului. 

Arabesque este controlată de Cezar Rapotan, în proporție de 78%, iar 20% din acțiuni sunt deținute de Oana-Andreea Rapotan și 2% de fratele antreprenorului, Mircea Rapotan. Cei trei mai dețin și compania Fierctc Sibel (35% Cezar, 35% Oana și 30% Mircea), producător de accesorii metalice pentru construcții (profile, tablă cutată etc.), cu afaceri de 184,5 milioane de lei în 2022. În portofoliul omului de afaceri se mai află și compania Brico Expert, cu afaceri de 11,3 milioane de lei în 2022 și un profit net de 7,7 milioane de lei. În 2006, Cezar Rapotan a adus pe piața locală brandul Mr. Bricolage, intrând astfel în sectorul de retail de bricolaj. În parteneriat cu retailerul francez Mr. Bricolage, Rapotan a fondat Brico Expert, iar primul magazin a fost deschis în același an, în cartierul Vitan din Capitală, în urma unor investiții în valoare de șapte milioane de euro. Ulterior, magazinele Mr. Bricolage au fost transformate în MatHaus.

Cezar Rapotan și-a pus amprenta asupra pieței locale, devenind în timp unul dintre cei mai puternici oameni de afaceri din România. Chiar dacă aparițiile în presă sunt foarte rare, rezultatele businessurilor sale dezvăluie succesul unei afaceri antreprenoriale, unei strategii de creștere sustenabilă, cu un început timid, dar care este acum recunoscută la nivel național și regional.

locul 24

1,1 miliarde de lei 

Cezar Rapotan 

57 de ani | Galaţi

Retail

Locul 19 în ediția 2022 a Forbes 500