FacebookTwitterLinkedIn

Este una dintre cele mai reprezentative figuri din mediul de afaceri local, fiind cel care a propulsat unul dintre cele mai valoroase branduri românești. Iar povestea lui Iulian Stanciu nu se oprește aici.

Numele lui Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici antreprenori români în serie, este strâns legat de eMag, aflată în topul celor mai valoroase companii din România. Fondată în 2001 și deținută în proporție de 70%, din 2012, de grupul Naspers, un fond de investiții sud-african, eMag deservește acum peste nouă milioane de clienți din România, Ungaria și Bulgaria și investește constant în dezvoltarea operațiunilor.

Anul trecut, eMAG a investit 1,123 miliarde de lei, urcând investițiile totale din ultimii doi ani la peste două miliarde de lei, iar Dante International – compania în cadrul căreia Iulian Stanciu este acționar minoritar și care controlează eMAG România, o parte din vânzările din eMAG Ungaria și Bulgaria, și Fashion Days – a avut o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei și un profit de 123,7 milioane de lei. „Investițiile consistente din ultimii ani în infrastructura pentru e-Commerce și tehnologie au pregătit terenul pentru creștere în regiune, răspunzând oricăror nevoi ale clientului: gama mare de produse livrate rapid și ieftin prin easybox și Genius, promoțiile și prețurile bune, serviciile financiare care le permit clienților să își cumpere produsele mult dorite”, declara Tudor Manea, CEO Group eMAG, la începutul anului. Tot anul trecut, una dintre ariile-cheie în jurul cărora s-au concentrat investițiile eMAG a constat în dezvoltarea internațională, în Ungaria și Bulgaria, țări în care a investit 450 de milioane de lei, de șase ori mai mult față de anul precedent, în logistică, îmbunătățirea serviciilor și diversificarea ofertei din Marketplace. 

Grupul eMAG are în portofoliul său mai multe branduri importante pe piața locală, pe lângă brandul eMAG, care a devenit unicorn în 2018 și care a devenit sinonim cu Black Friday, fiind primul retailer online care a promovat agresiv pe piața din România acest concept, păstrat cu succes până în prezent. Regăsim, astfel, retailerul online de modă Fashion Days, preluat în 2015, magazinul specializat în produse IT şi electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid local, național și internațional Sameday Delivery, atelierul de reparații Depanero, agenția de marketing online Conversion Marketing, tazz by eMag, platforma de livrări la domiciliu de mâncare și alte produse necesare casei, și furnizorul de servicii de IT şi marketing digital Zitec, una dintre cele mai cunoscute companii locale de profil, care a înregistrat afaceri de peste 123,3 milioane de lei la finalul anului 2022, în creştere cu 40% faţă de anul precedent, și un profit de 9,8 milioane de lei, în creștere cu 20%. 

Sameday, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de curierat, cu afaceri de 736 de milioane de lei la finalul anului 2022, a investit recent peste un milion de euro în dezvoltarea unei aplicaţii mobile prin care clienţii pot urmări coletele în timp real, pot plăti cu cardul sau pot amâna livrarea. „Noul produs este menit să îmbunătăţească experienţa clienţilor, să crească încrederea în ecosistemul creat de magazinele online şi industria de curierat, contribuind astfel la dezvoltarea e-Commerce-ului în România. Tehnologia este foarte importantă pentru noi, iar atunci când dezvoltăm soluţii digitale pornim de la aşteptările clienţilor care îşi doresc să deţină mai mult control asupra procesului de livrare”, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group. 

De asemenea, din grup mai face parte și 
Flip.ro, platformă lansată în decembrie 2019 de trei antreprenori, George Moroianu, Alin Luca și Alex Burghelia. Start-upul, care intermediază vânzarea şi cumpărarea de smartphone-uri recondiţionate, şi-a extins anul acesta operaţiunile şi pe piaţa din Grecia, după ce anterior intrase şi în Bulgaria şi Ungaria și a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 36 de milioane de euro, de trei ori mai mare decât în 2021.

Iulian Stanciu mai este implicat în alte două afaceri conexe, preluate în 2012: Flanco, unul dintre cei mai mari retaileri autohtoni de produse IT&C, electronice şi electrocasnice, cu 159 de magazine, aflate în 113 orașe ale țării, care a înregistrat afaceri de peste un miliard de lei și un profit net de 4,6 milioane de lei în 2022, și Network One Distribution (NOD), distribuitor de echipamente IT, cu afaceri de 1,8 miliarde de lei și un profit net de 19,2 milioane de lei. Rămâne, astfel, unul dintre cei mai puternici antreprenori în serie, cu afaceri de miliarde și companii de top în diverse piețe și industrii.

locul 13

2 miliarde de lei

Iulian Stanciu

48 de ani | București

Electroretail, distribuţie echipamente IT, investiţii

Locul 12 în ediția 2022 a Forbes 500