
Inițiativa Comisiei Europene mai este suținută de către Școala Politehnică Federală din Lausanne (EPFL), împreună cu echipele startup-ului Hyperloop din Europa și Statele Unite, precum și de către agențiile de transport europene spațiale și de transport ESA (Agenția Spațială Europeană), EASA (Agenția Europeană de Siguranță a Aviației) și ERA (Agenția Uniunii Europene pentru Căile Ferate).
Această colaborare se va concentra pe definirea unei rețele de transport complet electrice în Europa, care face parte din efortul mai larg al UE de a face față climatului european până în 2050.
„Siguranța este principala noastră prioritate. Riscurile sunt identificate și atenuate de către echipa noastră de ingineri (…) Suntem mândri că facem parte din comunitatea Hyperloop și așteptăm cu nerăbdare următoarea reuniune a grupului. Cred că această cooperare va fi la standarde înalte pentru a asigura un transport în siguranță al mărfurilor și pasagerilor Hyperloop în viitor”, a declarat Denis Tudor, CEO și cofondator Swisspod.
Această inițiativă este împărtășită cu Shift2Rail, parteneriatul public-privat european pentru inovarea feroviară care vizează reducerea masivă a congestiei și a emisiilor de CO2 în orașele europene.
Geneva – Zurich, în 17 minute
Cu sediul în Monthey, Elveția, Swisspod utilizează o tehnologie de înaltă performanță pentru a accelera modul în care călătorim într-un mod rapid și durabil. Compania dezvoltă tehnologia Hyperloop, o nouă formă de transport electric în care un tren călătorește printr-un tub sigilat cu o presiune de aer scăzută – care îi permite să accelereze rezistența la aer cu o amprentă de mediu mult mai mică decât alte mijloace de transport de mare viteză.
Pentru a satisface cererea globală de transport de mare viteză cu o mică amprentă ecologică, Swisspod dezvoltă un mod mult mai durabil, eficient din punct de vedere energetic și accesibil de a călători pe distanțe lungi terestre. Traseul inițial dintre Geneva și Zurich ar dura doar 17 minute cu Swisspod – o alternativă mai rapidă decât avionul sau trenul tradițional.