FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

În domeniul în care activăm, vacanța ar fi sinonimă cu închiderea producției, care nu este posibilă în situația actuală, când înregistrăm o cerere mare din partea clienților, ceea ce determină o activitate intensă în această perioadă. De asemenea, contextul local și internațional poate cauza riscuri pentru compania noastră și sectorul în care activăm, astfel că urmărim toate schimbările care au loc pentru a reacționa cu celeritate.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Conflictul din Ucraina a cauzat o instabilitate care se manifestă la scară largă și creează o lipsă de predictibilitate în legătură cu situația din regiune. În plus, situația din Ucraina are un impact atât la nivel economic, cât și social, prin creșterea prețurilor materiilor prime și nivelul ridicat al inflației, care se răsfrâng asupra tuturor. Toate aceste dezechilibre formate reprezintă preocupări pentru toate companiile, care trebuie să își adapteze, parțial sau integral, procesele de producție și distribuție.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

În acest context dificil, este un fenomen natural ca preocuparea oamenilor și companiilor să se îndrepte către nevoile stringente. Prețurile și inflația galopante, logistica sunt probleme cu care ne confruntăm și care ne afectează pe termen scurt și mediu. Totuși, este important ca deciziile noastre să aibă în vedere un orizont mai larg de timp, astfel încât noi sau generațiile viitoare să nu ne confruntăm cu probleme create în prezent. Credem că sustenabilitatea trebuie să rămână și acum o preocupare deoarece efectele acțiunilor noastre vor deveni ireversibile, iar pentru ameliorarea situației va fi necesar un efort mult mai mare decât cel pe care ar trebui să îl facem acum.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

În următoarea perioadă vom continua investițiile în direcții diverse, precum echipamente noi, dezvoltarea capacității de producție și diversificarea portofoliului de produse. De asemenea, cu ajutorul unor fonduri nerambursabile, avem în derulare două proiecte care urmează a fi finalizate în următorul an: unul care vizează producerea de materie primă pe bază de amidon de porumb, planificat să fie finalizat în a doua parte a acestui an, în timp ce altul se referă la instalarea unui sistem fotovoltaic la fabrica noastră și urmează a fi finalizat în prima parte a anului 2023. Credem că estimările pe care le-am făcut în legătură cu rezultatele financiare din 2022 au fost realiste și vor fi îndeplinite, în ciuda acestui context dificil.