
Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?
Business-ul Visual Fan nu intră niciodată în vacanță și nu o va face nici în 2022, când aniversăm 20 de ani pe piață. De-a lungul existenței noastre, am trecut prin crize – unele care au afectat întreaga economie (precum inflația), altele specifice sectorului IT&C sau auto (criza semiconductorilor) – dar nu numai că le-am depășit, ci chiar am identificat oportunități pentru creștere, pentru deschiderea de noi linii de business și pentru a genera profit.
Nu suntem feriți de provocări în perioada actuală, dar nu putem spune că lucrăm într-un ritm de „criză”, ci membrii echipei noastre își vor putea lua vacanță atât vara aceasta, cât și oricând simt nevoia. De altfel, indiferent de contextul economic, noi ne vom menține ceea ce a devenit o tradiție, anume ca, la începutul lunii iulie, întreaga echipă Visual Fan să aibă o săptămână de vacanță.
Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?
Suntem conștienți de impactul fiecăruia dintre aspectele pe care le-ați enumerat asupra tuturor business-urilor și consumatorilor, dar căutăm să ne concentrăm asupra soluțiilor, nu doar a problemelor.
Răspunsul nostru la toate acestea este strategia „Green by Allview”, prin care ne aliniem tendinţelor pieţei şi integrăm numeroase proiecte cu impact puternic asupra naturii şi mediului înconjurător – reducerea risipei alimentare, încurajarea consumului de alimente locale, utilizarea energiei verzi, eliminarea consumului de combustibili fosili – pentru a asigura un viitor durabil.
Astfel, la finalul anului 2021 am lansat compania Visual EV Distribution, aducând pe piaţa românească SUV-ul full electric Skywell ET5. La început de 2022, am prelansat aplicaţia Allview ERA Health, care stă la baza demersului nostru de a intra pe piaţa serviciilor destinate nutriţiei şi sănătăţii şi se diferenţiază în piaţă prin capacitatea de educare a utilizatorilor şi transformarea unui comportament alimentar obişnuit într-un stil de viaţă sănătos şi responsabil.
La finalul lunii mai, am anunțat intrarea pe piața energiei regenerabile prin proiectul „Solar Energy”, propunandu-le consumatorilor atât panouri solare, cât și kit-uri complete (On-grid, Off-grid și Hybrid) care se pot configura online, potrivit nevoilor fiecăruia.
Iar în iunie 2022 am anunțat deschiderea unei noi divizii în cadrul proiectului „Solar Energy”, denumită Allview Industry, divizia prin care oferim kit-uri fotovoltaice cuprinse între 200 kW și 1MW, pentru sectorului industrial și comercial: fabrici de producție, depozite, supermarket-uri, clădiri de birouri, hoteluri, spitale și școli. Noile kit-uri sunt preconfigurate sau se pot configura în funcție de necesarul de consum al utilizatorului industrial, compania oferind clienților proiecte complete, de la consultanță până la montaj și servicii de întreținere. În plus, în urma serviciilor de consultanță, Visual Fan poate genera clientului atât oferta tehnică, cât și cea comercială pentru accesarea fondurilor PNRR.
Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?
Pe de o parte, conflictul care se desfăşoară în apropierea ţării noastre ne afectează la nivel de întârzieri în lanţul de aprovizionare, întrucât porturile şi vămile din România sunt supraaglomerate cu mărfurile ce aveau ca destinaţie vămile din Ucraina.
Pe de altă parte, alte crize – specifice nu doar industriei IT&C – sunt cea criza energetică şi cea a combustibililor, care, pe fondul presiunilor inflaţioniste accelerate, au dus deja la scăderea puterii de cumpărare a populaţiei.
Insa, noi am dat dovadă, în cei 20 de ani de activitate, de o bună anticipare a tendințelor pieței, dar și de adaptabilitate și credem cu tărie faptul că, așa cum pandemia COVID a accelerat într-un mod fără precedent transformarea digitală, așa și conflictul din Ucraina va accelera tranziția energetică și conștientizarea importanței producției de energie regenerabilă.
Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?
Mizăm pe creşterea cifrei de afaceri a grupului Visual Fan (în funcție de procentul deținut în fiecare dintre acestea: Intervision Trading 51%, Headlight Solutions 12% și Visual EV Distribution 95%) cu aproximativ 13% față de valoarea înregistrată la finalul anului 2021 (137 milioane lei față de 121 milioane lei). Chiar dacă mizăm pe creșterea cifrei de afaceri până la finalul anului 2022, suntem rezervați la nivel de cifre, deoarece presiunile inflaționiste accelerate din 2021 au fost susținute de creșterea prețurilor la gaze, energie și combustibil, precum și de devalorizarea monedei naționale, care au generat o serie de efecte secundare, printre care şi scăderea puterii de cumpărare a populaţiei.
Pentru a atinge aceste rezultate, ne vom concentra atât pe segmentul principal de business, vânzarea de dispozitive electronice, cât și pe dezvoltarea proiectelor din strategia „Green by Allview”.
În acest sens, avem în plan: (1) lansarea altor patru showroom-uri, în afara celui din București, pentru a aduce mai aproape de cumpărători modelul Skywell ET 5; (2) dezvoltarea aplicația ERA Health și integrarea în acest concept a unor noi produse hardware, care vor facilita interacțiunea utilizatorului, pe lângă cântarul Allview ERA Scale; și (3) consolidarea strategiei „Solar Energy”, pentru a deveni un jucător relevant pe piața energiei regenerabile, care are un semnificativ potențial de creștere.