FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Nu intrăm în vacanță, firmele în care am investit au nevoie în continuare de prezența noastră, iar tranzacțiile la care lucrăm trebuie să avanseze. Nu putem să ne oprim una sau două luni. Dar este drept că este o perioadă în care ne mulăm pe diverse perioade de vacanță pentru că, da, lunile iulie și august sunt o perioadă specială.

În ceea ce ne privește suntem în continuare foarte concentrați să mișcăm lucrurile mai ales pentru tranzacțiile la care lucrăm.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

Să făcem tot ce trebuie pentru a finaliza tranzacțiile pe care le avem în pipeline și să pregătim companiile din portofoliu pentru perioada următoare care se anunță a fi mai dificilă.

La nivel macro, mă preocupă situația economică globală și repercusiunile care pot apărea în România. Este clar că inflația este preocuparea principală, iar după aceasta urmează modul în care băncile centrale se vor lupta cu inflația ceea ce mai mult ca sigur ne va duce într-o recesiune. Practic, modul în care vom naviga în acest context.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Ceea ce mă îngrijorează este capacitatea firmelor noastre de a absorbi și de a da mai departe creșterile de costuri. Sunt creșteri de costuri la toate nivelurile și într-un final trebuie să te lupți pentru a îți menține marja de profit. Iar dacă îți cresc costurile, acest lucru pune presiune pe marjă și ori ții costurile în șah – ceea ce acum este foarte greu – ori te gândești la o strategie prin care să îți ajustezi prețurile în funcție de aceste creșteri.

Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Planul nostru este să ne concentrăm pe tranzacții, astfel încât să investim banii fondului și în paralel să facem tot ce putem astfel încât să ne asigurăm că firmele în care am investit trec cu bine peste perioada următoare.