FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Dacă alte industrii pot intra în vacanță pe parcursul verii, cea a berii este cu motoarele turate la maximum în această perioadă. Sezonul de vară este momentul în care  o bună parte din planurile de la început de an intră în zona de execuție. Așadar, în sectorul nostru activitatea nu se oprește niciodată, iar volumul și ritmul de lucru rămân la cote intense, mai ales pe perioada verii. Și da, contextul geopolitic și economic este extrem de dificil, ne confruntăm cu o inflație record în zona materiilor prime și a utilităților, cât și cu blocaje în lanțul de aprovizionare, prin urmare numai de vacanță nu poate fi vorba. Depunem toate eforturile în identificarea soluțiilor care să aibă un impact cât mai mic asupra clienților și consumatorilor noștri.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Cu siguranță inflația, prețul energiei electrice, cel al materiilor prime, cât și războiul din Ucraina sunt în topul preocupărilor noastre. În cei doi ani de pandemie am pus pe primul loc  grija față de oameni și mai apoi siguranța afacerii noastre. În noul context pot spune ca suntem mai bine pregătiți, mai agili, mai flexibili în procesul decizional, suntem cu siguranță o echipa mult mai puternică, dar avem de gestionat o situație nouă cu un risc mult mai mare asupra businessului în sine. Așadar, provocarea cea mai mare pe care o avem în acest an ca industrie este să menținem sectorul în care activăm pe linia de plutire.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Așa cum menționam mai sus, cel mai tare ne îngrijorează inflația și creșterile de preț din partea producătorilor de materii prime și problemele din lanțurile de aprovizionare. În același timp însă, suntem preocupați și de aspectele care afectează activitatea economică a țării, fiscalitatea și puterea de cumpărare a românilor,  elemente care au un impact direct în ritmul de creștere al sectorului nostru.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Prioritățile de business pe termen mediu și lung rămân aceleași: investiții în fabrica din Ploiești, noi investiții pe partea de inovație, în zona de sustenabilitate și de comunicare pe parte de consum responsabil. La acest moment însă, analizăm și zonele cu potențial de creștere pentru care putem lăsa o amprentă pozitivă. În linie cu strategia de sustenabilitate a Molson Coors ne vom orienta, cu precădere, atât către reducerea consumului de apă, sustenabilitatea surselor de aprovizionare, grija față de mediu și comunitate cât și către promovarea alegerilor responsabile în privința consumului de alcool. De asemenea, vom continua să inovăm astfel încât să ne aliniem noilor tendințele conturate în mediul de afaceri autohton.