FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Eu îmi doresc să nu mai avem niciodată parte de „vacanțe”, la nivel de companie, precum a fost cazul în 2020, de la jumătatea lunii martie până la jumătatea lunii mai, când cabinetele stomatologice au fost închise în România, așadar și activitatea noastră a fost afectată. Faptul că aveam deja o bază de clienți dispersată geografic, în mai multe țări, ne-a ajutat să depășim cu bine perioada pandemiei.

În Germania și alte state europene, cabinetele nu au fost închise nici măcar o zi, astfel că ne-am concentrat activitatea pe piețele externe și am reușit să depășim această perioadă dificilă, fără a fi nevoiți a renunța la vreun coleg din echipă și fără pierderi financiare.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Asemenea altor antreprenori, nu putem face abstracție de conjunctura macroeconomică și observăm o creștere a inflației, pe de o parte, și faptul că se mai simte efectul măsurilor luate pentru a limita efectele pandemiei, pe de altă parte. Totuși, avem încredere în bogata expertiză și capacitatea de adaptare de care a dat dovadă echipa de aproape 80 de oameni a Dr. Fischer Dental, care ne va permite să ne adecvăm serviciile fiecărei piețe, din România sau alte țări în care exportăm, pe care ar putea apărea fluctuații ale cererii.

În prezent, avem în dotare cele mai noi şi mai performante echipamente de producţie şi confecționăm lucrările din aceleași materiale și la aceleași standarde de calitate ale unor laboratoare din ţări precum SUA, Germania, Marea Britanie sau Elveţia, ceea ce ne dă încredere că, indiferent evoluția economiei, vom rămâne un partener căutat de cabinetele stomatologice din România și din străinătate.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Serviciile noastre vizează o nevoie vitală a oamenilor – aceea de a se bucura de o dantură sănătoasă – astfel că suntem mai puțin afectați de turbulențele economice. Clienții noștri direcți, medicii stomatologici, trebuie să rezolve problemele de sănătate ale pacienților, iar aceștia din urmă nu pot evita rezolvarea acestor probleme. Dacă se confruntă cu dificultăți economice, pacienții vor renunța la alte cheltuieli, nu la cele legate de sănătate.

Cu toate acestea, în condiții de inflație crescută, poate chiar o viitoare recesiune, în măsura în care partenerii și furnizorii noștri se vor confrunta cu probleme, efectul acestora ar putea fi resimțit și de noi. Este un aspect pe care îl avem în vedere, o preocupare pe care ar trebui să o aibă orice business, de a rămâne atent la contextul economic general, dar nu i-aș spune chiar un motiv de îngrijorare.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Ca lider al pieței de tehnică dentară din România și observând că piața serviciilor dentare se menține pe un trend ascendent, în întreaga lume, suntem convinși că și cifra noastră de afaceri va continua să crească. Numai nivelul acestei creșteri ar putea fi puțin influențat de climatul economic, dar ne așteptăm, totuși, să înregistrăm o creștere procentuală de două cifre.

Din februarie 2022, acțiunile Dr. Fischer Dental SA au fost listate la Bursa de Valori București și, tot în acest an, am inaugurat un laborator de tehnică dentară în Dusseldorf, prin care oferim cabinetelor stomatologice germane direct pe teritoriul lor, servicii şi lucrări protetice la o calitate excelentă, la preţuri competitive şi cu livrare rapidă, avantaje care ne diferențiază de alți competitori locali sau internaționali care livrează în Germania, cea mai mare piață de profil din Europa.

Planurile noastre pentru 2022 și anii următori constau în creșterea exporturilor, în țări unde avem deja parteneriate de tradiție, de peste 15 ani, precum Belgia, Canada, Franța, Italia, Suedia și SUA, precum și accederea pe noi piețe. Obiectivul nostru pe termen lung este de a deveni un jucător de talie europeană pe piața serviciilor de tehnică dentară. Între timp, lucrăm și la consolidarea poziției pe piața din România, prin extinderea serviciilor noastre către orașe mai puțin dezvoltate economic, dar unde nevoia cabinetelor stomatologice și a clienților finali, pacienții, pentru lucrări de calitate, este la fel de mare precum și în marile centre urbane.