
Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?
Industria de comunicare este în continuă mișcare, de aceea la Ideologiq noțiunea de companie “închisă” pe o anumită perioadă de timp, nu a existat niciodată. Într-adevăr, începe perioada vacanțelor și ne facem timp pentru relaxare, pentru ne încărca bateriile, însă avem o echipă extinsă, cu oameni pe care ne putem baza și care sunt pregătiți să preia și din activitățile colegilor într-un astfel de context.
În plus, promptitudinea ne caracterizează și în acest fel ne-am obișnuit și clienții, să venim în orice moment cu soluții concrete pentru nevoile lor. Considerăm ca este de datoria noastră să ne organizam foarte bine intern, astfel încât clienții să nu fie afectați pe perioada verii.
Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?
Încă de când am pus bazele agenției Ideologiq, oamenii au fost pe primul loc. Atât timp cât există o echipă cu oameni faini de comunicare, pasionați de acest domeniu, putem trece peste greutățile inerente atunci când parcurgem perioade mai dificile, fie că discutăm despre pandemie, război sau inflație.
Preocuparea noastră principală rămâne aceea de a aduce în echipa Ideologiq oameni valoroși, care să simtă că fac parte dintr-un mediu plăcut și totodată, dinamic. Poate este un clișeu, însă pentru cei mai mulți angajați Ideologiq, mediul și echipa din care fac parte reprezintă principalele motive pentru care au ales să rămână alături de noi de 7, 9 sau chiar 11 ani.
Am trecut cu bine peste criza din 2008, am trecut cu bine și peste pandemie, iar cât timp ai alături persoane responsabile și profesioniste, considerăm că suntem pregătiți și pentru noua criză care se prefigurează în această toamnă.
Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?
Este evident că o criză economică nu are cum să nu impacteze și industria de comunicare. Chiar dacă din punct de vedere teoretic suntem pregătiți, nu suntem deloc confortabili să trecem printr-o nouă situație atipică, luând în considerare întreg contextul din ultima perioadă. Cu toate acestea, suntem de părere că am învățat din fiecare situație în parte și vom găsi, într-un fel sau altul, soluții care să ne ajute în eventuale momente nefavorabile.
Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?
Pentru următoarea perioadă ne dorim să ne consolidăm echipa Ideologiq, iar în lunile care urmează căutăm să aducem alături de noi oameni valoroși, astfel încât odată cu venirea toamnei să fim pregătiți atât pentru o eventuală criză dar și pentru proiectele noi.
Ne vom concentra și mai tare pe extinderea agenției în regiune, în special în țările unde avem deja birouri fizice, precum Grecia și Croația. Nu în ultimul rând, vom căuta noi direcții de extindere în cadrul agenției. De curând am început dezvoltarea unei noi divizii, iar în toamna acestui an vom veni cu surprize foarte plăcute pentru industria în care activăm.