Angajații nu știu cu adevărat ce au de făcut, când și cât pentru a performa: 88% dintre cele 9.000 de responsabilități ale angajaților, exprimate într-un studiu de piață realizat de MKOR – Realitatea Managementului Românesc, sunt nemăsurabile.
71% dintre indicatorii față de care angajații au spus că le este evaluată performanța sunt nemăsurabili, iar 67% dintre angajați nu sunt evaluați lunar, majoritatea nefiind evaluați deloc, iar o mare parte au doar evaluări anuale.
Studiul Realitatea Managementului Românesc a fost realizat pe 1992 de români, cu nivel de încredere de 95% și o rată de eroare de 2,4%. Studiul a fost făcut preponderent pe angajați, 75%, tocmai pentru a crea o imagine corectă a managementului românesc.
Datele studiului au fost prezentate de Răzvan Căzănescu, fondatorul The Basic Fundamentals (TBF), în cadrul Evenimentului Fundamental, organizat de Sala Palatului, cu participarea a 4000 de antreprenori.
România nu stă mai bine nici la capitolul bonusuri. Studiul arată că doar 8% dintre bonusurile primite de angajați sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile. În timp ce 23% sunt bonusuri primite de sărbători, iar peste 30% dintre bonusuri sunt acordate pentru ca angajații să își facă treaba pentru care primesc salariu (respectarea procedurilor, îndeplinirea responsabilităților sau încadrarea în termene).
Responsabilitatea este a antreprenorilor
„Epidemia de bonusuri toxice din companii contribuie la o erodare profundă a standardului din organizații, la oameni neproductivi și, în consecință, la salarii mici. Iar toată responsabilitatea este a antreprenorilor, pentru că ei stabilesc regulile”, a declarat Răzvan Căzănescu, fondator TBF.
Toate aceste date înseamnă pe de altă parte și o oportunitate de creștere pentru angajați, antreprenori și implicit pentru România. Soluțiile oferite de Răzvan Căzănescu sunt folosite cu succes în organizații din 23 de industrii. Dar este nevoie ca mult mai mulți antreprenori să elimine practicile ineficiente din companii pentru a ajunge la valori ale productivității în care salariile românilor să le egaleze pe cele din țările dezvoltate.
Căzănescu a prezentat antreprenorilor modul în care pot să trateze mediocritatea din rândul liderilor și angajaților, cum pot plăti oamenii pentru rezultate, cum pot identifica și corecta liderii leneși care au confundat bunătatea cu toleranța. De asemenea, antreprenorii au primit informați despre responsonsabilitatea imensă pe care comunitatea lor o are în schimbarea viitorului României.
„Timp de 20 de ani oamenii sunt educați de către școală și părinți. Iar restul de 40 îi petrec în contextele create de antreprenori. Responsabilitatea noastră este mult mai mare decât simpla creștere a propriilor afaceri”, a declarat Răzvan Căzănescu.
La eveniment au fost abordate subiecte precum inabilitatea și teama majorității antreprenorilor de a concedia oamenii mediocri, care a transformat România într-un mediu în care mediocritatea nu este doar tolerată, ci deseori bonusată. Deși, aceste subiecte provoacă teamă atât în rândul antreprenorilor, cât și în rândul angajaților, singura variantă de creștere sănătoasă este aplicarea metodelor concrete și corecte de management.
În 2 ani, grupul TBF a depășit 2 milioane de euro cifră de afaceri. În următoarea perioadă, TBF are în plan să se extindă prin noi linii de business de la TBF Events, TBF Financial și până la TBF New Generation, o companie care va oferi tuturor copiilor educația necesară pentru a deveni antreprenori, manageri sau lideri în organizații.